1.9 TDI BKC ostatni Mohikanin

W poprzednim artykule opisywaliśmy najpopularniejszy silnik 1.9 TDI czyli wersję ASZ. W tym artykule skupimy się słabszym bracie czyli wersji BKC. Większość rzeczy odnosząca się do ASZ ma również zastosowanie w tej wersji.

Termin BKC określa jednostki na olej napędowy o pojemności skokowej 1896 cm3, które generują moc na poziomie 105 KM i 77 kW. Oprócz tego podziału może pojawić się też przyrostek DSG – Direct Shift Gearbox, który odnosi się do zastosowanej, automatycznej, przekładni biegów.

Jednostka napędowa generuje moc 105 KM przy 4000 obr./min.. Maksymalny moment obrotowy osiąga 250 Nm przy 1900 obr./min. a motor montowano poprzecznie w przedniej części auta.

Silnik 1.9 BLS TDi od Volkswagena ma cztery cylindry w układzie rzędowym, które są ułożone w jednej linii – na każdy z nich przypadają po dwa zawory, jest to układ SOHC. Średnica otworu cylindra równa się 79,5 mm, a skok tłoka sięga 95,5 mm.

Inżynierowie zdecydowali się na zastosowanie układu paliwowego z pompowtryskiwaczem, a także zamontowanie turbosprężarki i Intercoolera. W skład wyposażenia jednostki napędowej wchodzi również filtr cząstek stałych – DPF. Motor współpracuje zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.

Jest to silnik bliźniaczo podobny do 1.9 TDI BLS opisywany przez nas wcześniej. Można powiedzieć, że jest to jego starszy brat bliźniak. Różni się głównie tym, że w tym silniku nie było montowanego filtra DPF oraz BLS posiadał chłodniczkę EGR. Jednak z definicji są to praktycznie takie same jednostki

A jak wyglądają koszty utrzymania ? Dokładnie tak samo jak w innych z rodziny 1.9 TDI. Więcej możecie przeczytać tutaj

Jako że silnik 1.9 często wykorzystywane są do tuningu to warto wspomnieć, iż konstrukcyjnie jest to silnik podobny do swoich braci jednak posiada jedną zasadniczą różnicę a mianowicie różni się kolektorem wylotowym i dolotowym oraz w układzie wydechowym jest charakterystyczna zwężka, przez którą podczas modyfikacji ciężko jest przekroczyć 130 -140 km.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *