3.2 FSI pewniak od Audi

Jeśli w swoim samochodzie chcielibyście mieć dużą jednostkę V6, która z jednej strony będzie bezawaryjna, z drugiej nie będzie zużywała znaczących ilości paliwa a jednocześnie będzie wspaniale brzmiała to powinniście zainteresować się silnikiem 3.2 FSI.

W benzynowym motorze 3.2 zastosowano system bezpośredniego wtrysku paliwa. Silnik montowano wzdłużnie z przodu auta, a jego pojemność całkowita równa się 3197 cm3. Natomiast średnica każdego cylindra wynosi 85,5 mm przy skoku tłoka 92,8 mm.  Stopień sprężania sięga 12.5. Motor generuje moc na 255 KM (188 kW) przy 6500 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy równa się 330 Nm przy 3250 obrotach na minutę.

Eksploatacja

Silnik w codziennej eksploatacji nie jest zbyt wymagający. Jego spalanie waha się od 8l na trasie do 15 w mieście. Oczywiście jeśli przyciśniemy to wartość może wzrosnąć nawet do 20. Należy również pamiętać, że podstawowe czynności eksploatacyjne również będą droższe. Z uwagi na wielkość jednostki napędowej sama wymiana oleju będzie zdecydowanie droższa, tak jak wymiana świec czy kabli.

Problemy

Najczęściej występującym problem jest zbierający się nagar, problem ten występuje w większości jednostek z bezpośrednim wtryskiem. Na szczęście możemy sobie z nim poradzić. W jednym z poradników pokazywałem jak samemu wyczyścić zawory dolotowe na podstawie Mini Coopera S.

Jednostka napędowa od niemieckiego producenta jest mało awaryjna, a problemy związane, na przykład z nagromadzającym się nagarem, mogą być w prosty sposób rozwiązane – regularnym czyszczeniem. Silnik pomimo upływu lat wciąż świetnie się sprawuje w wielu przypadkach, dlatego na drogach nie brakuje zadbanych modeli Audi z takim silnikiem.

Podsumowanie

Silnik 3.2 FSI o mocy 255KM lub 260KM miał szerokie zastosowanie w samochodach segmentu D i E Audi,VW w latach 2004-2008. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest nie zniszczalny i często awarii ulegają napinacze. Koszty wymiany rozrządu nie należy do tanich a jego montaż lepiej zlecić wyspecjalizowanemu serwisowi!!! Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne!! Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika!!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *