Mercedes-Benz uzyskuje zgodę na warunkowe zautomatyzowane jazdy testowe w Pekinie.

16 grudnia Mercedes-Benz stał się jednym z pierwszych producentów samochodów, który otrzymał w Pekinie zgodę na warunkowo zautomatyzowaną jazdę (poziom 3). Mercedes-Benz rozpocznie w Pekinie warunkowe testy systemów zautomatyzowanej jazdy na wyznaczonych autostradach, zawsze przestrzegając zasady „bezpieczeństwo przede wszystkim”. Firma aktywnie współpracuje z odpowiednimi władzami w zakresie rozwoju systemów poziomu 3 dla Chin i ma na celu zapewnienie chińskim klientom bezpiecznej i niezawodnej zautomatyzowanej jazdy.

Mercedes-Benz niezmiennie jest pionierem w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy. Zaczęło się w 1986 roku od testów adaptacyjnego tempomatu. Dziś jest jedynym producentem samochodów na świecie, który posiada pierwszą na świecie międzynarodową homologację systemu warunkowo zautomatyzowanej jazdy oraz system parkowania bez kierowcy SAE poziomu 4. W Chinach Mercedes-Benz od lat przeprowadza testy systemów na poziomie 3.

„Mercedes-Benz, jako lider w dziedzinie technologii zautomatyzowanej jazdy, dąży do zapewnienia klientom jak najlepszych doświadczeń na całym świecie. Po wprowadzeniu naszego DRIVE PILOT do Niemiec i Stanów Zjednoczonych, licencja testowa w Pekinie jest kolejnym ważnym kamieniem milowym na drodze do warunkowego zautomatyzowania jazdy na chińskich drogach. Wykorzystamy całą naszą globalną wiedzę, aby wesprzeć lokalny zespół badawczo-rozwojowy w zakresie bezpiecznego i niezawodnego projektowania systemu”. Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, Development & Procurement

System zautomatyzowanej jazdy Mercedes-Benz poziomu 3: Redundancja dla bezpieczeństwa i niezawodności

System DRIVE PILOT poziomu 3 bazuje na technologii czujników pakietu wspomagania jazdy i obejmuje dodatkowe czujniki, które Mercedes-Benz uważa za niezbędne do bezpiecznej, warunkowo zautomatyzowanej jazdy. Należą do nich czujnik LiDAR, zaawansowana kamera stereo w przedniej szybie, wielofunkcyjna kamera w tylnej szybie i mikrofony, zwłaszcza do wykrywania niebieskich świateł i innych specjalnych sygnałów z pojazdów uprzywilejowanych, a także czujnik wilgoci. Ponadto Klasa S i EQS z opcją DRIVE PILOT są wyposażone w redundantne układy kierownicze, hamulcowe, a także pokładowy układ elektryczny, który zapewnia zwrotność nawet w przypadku awarii jednego z tych systemów i zapewnia bezpieczne przekazanie kierowcy obowiązków kierowcy.

Korzyści dla klienta są oczywiste: podczas warunkowo zautomatyzowanej jazdy aktywowany DRIVE PILOT pozwala kierowcy oderwać się od ruchu ulicznego i skupić się na pewnych czynnościach dodatkowych, takich jak komunikowanie się z innymi za pośrednictwem biura w samochodzie, przeglądanie stron internetowych czy relaks podczas oglądania filmu. W‑2022 roku Mercedes Benz wprowadził w Niemczech DRIVE PILOT jako opcjonalny system warunkowej zautomatyzowanej jazdy w Klasie S i całkowicie elektrycznym sedanie EQS. W Stanach Zjednoczonych gotowa do produkcji wersja DRIVE PILOT zadebiutowała już na drogach w Kalifornii i Nevadzie z flotą modeli EQS wyposażonych w poziom 3. Dostawy do klientów modeli EQS 2024 i Klasy S wyposażonych w DRIVE PILOT będą dostępne na początku 2024 r. za pośrednictwem autoryzowanych dealerów Mercedes-Benz w Kalifornii i Nevadzie.

Jeśli chodzi o projekt systemu, Mercedes-Benz stawia na bezpieczeństwo krok po kroku. Do końca tej dekady producent planuje zwiększyć dostępność na autostradzie do 130 km/h. W międzyczasie Mercedes-Benz będzie dążył, aby zaoferować etapy pośrednie. Dla Niemiec kolejnym krokiem będzie system, który umożliwi osiągnięcie prędkości 90 km/h, podążając za pojazdem z przodu w warunkach autostradowych.

Dostosowanie pojazdów do rynku chińskiego dzięki miejscowym możliwościom badawczo-rozwojowym

W Chinach Mercedes-Benz integruje swoje globalne doświadczenie w zakresie badań i rozwoju z lokalnym zespołem badawczo-rozwojowym, a także poprzez współpracę z lokalnymi partnerami i dostosowanie się do lokalnych przepisów, planują dzięki temu dostarczać produkty dostosowane do potrzeb chińskich klientów. Inżynierowie, prawnicy, kierownicy ds. zgodności, eksperci ds. ochrony danych i eksperci ds. etyki pracowali razem jako interdyscyplinarny zespół przy opracowywaniu i zatwierdzaniu warunkowo zautomatyzowanego systemu jazdy. Aby system zautomatyzowanej jazdy poziomu 3 był lepiej przystosowany do chińskiej infrastruktury i warunków drogowych, lokalny zespół badawczo-rozwojowy był głęboko zaangażowany od wczesnych etapów odpowiedniego globalnego rozwoju. Od 2021 roku Mercedes-Benz przeprowadza testy i walidację w Chinach, aby stale poprawiać osiągi systemu poziomu 3. Lokalne prace badawczo-rozwojowe koncentrują się na dostosowaniu systemu do unikalnych chińskich znaków drogowych, oznaczeń, stref budowy, specjalnych pasów, takich jak pasy dla autobusów i pasy pływowe, a także na ciągłej optymalizacji logiki, algorytmów i parametrów dla scenariuszy takich jak zajeżdżanie drogi pojazdom.

Począwszy od 2005 roku, wraz z pierwszym produkowanym lokalnie modelem Klasy E, Mercedes-Benz stale rozszerza swoje możliwości badawczo-rozwojowe w Chinach, aby sprostać potrzebom klientów. W ciągu ostatnich 18 lat chińska sieć badawczo-rozwojowa przekształciła się w najbardziej wszechstronną sieć badawczo-rozwojową poza granicami Niemiec. W ostatnich latach Mercedes-Benz utworzył nowe centra badawczo-rozwojowe w Pekinie i Szanghaju, odpowiednio w 2021 i 2022 roku, rozszerzając jednocześnie szeroką współpracę z lokalnymi partnerami. Obejmuje to ponad dekadę wieloletnich wspólnych badań 
z Uniwersytetem Tsinghua w zakresie zrównoważonej mobilności.

Mercedes-Benz nadal przyciąga lokalne talenty i rozbudowuje swój lokalny zespół badawczo-rozwojowy. Oczekuje się, że do końca 2023 roku zespół badawczo-rozwojowy w Chinach wzrośnie do 2 000 osób. Dzięki wspólnym innowacjom w zakresie najnowocześniejszych technologii, Mercedes-Benz konsekwentnie dostarcza chińskim klientom coraz bardziej ekskluzywne produkty i usługi, jednocześnie dzieląc się inspiracjami z globalną siecią badawczo-rozwojową.

W dziedzinie zautomatyzowanej jazdy Mercedes-Benz będzie w przyszłości nadal współpracował z lokalnymi władzami, dostarczając chińskim klientom innowacyjne technologie i przyczyniając się do rozwoju inteligentnych pojazdów połączonych z Internetem w Chinach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *