MINI Cooper SE Cabrio: obręcze kół w 100% z aluminium z recyklingu.

BMW Group po raz kolejny przeciera szlaki w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym. Nowe MINI Cooper SE Cabrio (zużycie energii w cyklu mieszanym: 17,2 kWh/ 100 km; emisja CO2: 0 g/km) będzie pierwszym na świecie produkowanym seryjnie modelem, który zjedzie z linii produkcyjnej na kołach ze stopów lekkich wykonanych w 100% z aluminium wtórnego.

— Jako producent premium bardzo wcześnie zaczęliśmy uwzględniać w konstrukcji naszych produktów kwestie zrównoważonego rozwoju — powiedział dr Nicolai Martin, starszy wiceprezes ds. rozwoju zautomatyzowanej jazdy. — Obręcze kół ze stopów lekkich tego elektrycznego czteroosobowego kabrioletu są doskonałym przykładem zrównoważonego wykorzystania zasobów i ważnym kamieniem milowym na drodze do gospodarki o obiegu zamkniętym w BMW Group.

mat.prasowe

Zastosowanie po raz pierwszy aluminium w 100% z recyklingu do obręczy kół ze stopów lekkich pojazdu seryjnego odbywa się we współpracy z producentem kół, firmą Ronal. Konsekwentne stosowanie aluminium z recyklingu nie tylko chroni złoża surowców pierwotnych, ale także eliminuje konieczność stosowania wyjątkowo energochłonnej elektrolizy niezbędnej do produkcji tego metalu lekkiego.

RE:think – koła wymyślone na nowo pod kątem zrównoważonego rozwoju.

BMW Group dąży do skutecznego wdrożenia gospodarki o obiegu zamkniętym zgodnie z czterema podstawowymi zasadami: Re:think, Re:duce, Re:use i Re:cycle. Konsekwentnie ukierunkowano na to również opracowanie pierwszych obręczy kół ze stopów lekkich wykonanych w 100% z aluminium wtórnego. Podobnie jak nowe MINI Cooper SE Cabrio, które jest pierwszym na świecie elektrycznym kabrioletem premium produkowanym w małej serii, również jego obręcze kół ze stopów lekkich zostały opracowane całkowicie na nowo z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju.

mat.prasowe

Połączenie lekkiej obręczy nośnej wykonanej w 100% z wtórnego aluminium ze zoptymalizowanymi aerodynamicznie wkładkami z prawdziwego metalu oraz innowacyjnie zaprojektowana nakładka piasty to unikalne cechy, które zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji. Stworzona w całości z wtórnego aluminium obręcz nośna bez ograniczeń spełnia wymagania konstrukcyjne i wysokie standardy jakości BMW Group, natomiast wkładki optymalizują właściwości aerodynamiczne i tym samym zwiększają zasięg MINI Cooper SE Cabrio. Innowacyjne obręcze kół ze stopów lekkich przyczyniają się w ten sposób na wiele sposobów do zmniejszenia śladu CO2 pojazdu – zarówno w produkcji, jak i podczas jazdy.

Re:duce – istotna redukcja CO2 za sprawą aluminium wtórnego.

Dzięki zastosowaniu materiału wtórnego, którego ślad węglowy wynosi mniej niż 0,16 kg CO2 na kilogram aluminium, dostawca obręczy może zredukować emisję dwutlenku węgla w zakładzie produkcyjnym o ponad 75% w porównaniu z konwencjonalnie produkowanymi obręczami. Oznacza to zmniejszenie emisji zmniejsza się z około 130 do około 30 kilogramów CO2.

Doskonałe właściwości aerodynamiczne i lekka konstrukcja innowacyjnych obręczy kół ze stopów lekkich mają znaczenie także na drodze, dzięki pełnemu pokryciu zewnętrznej powierzchni obręczy przez wkładki powoduje znaczne zmniejszenie oporu powietrza. Lekka konstrukcja redukuje masy nieresorowane całego pojazdu, co sprzyja zarówno wydajności, jak i typowym dla marki gokartowym wrażeniom z jazdy MINI Cooper SE Cabrio.

Re:use – możliwość recyklingu pozwala zrezygnować z  aluminium pierwotnego.

mat.prasowe

Konsekwentna realizacja zasad gospodarki o obiegu zamkniętym pozwala doświadczyć społeczności MINI autentycznej radości ze zrównoważonego rozwoju. Kierowcy MINI Cooper SE Cabrio z obręczami kół ze stopów lekkich wykonanymi z wtórnego aluminium biorą udział w projekcie pilotażowym mającym na celu sukcesywne zmniejszanie zapotrzebowania na surowce pierwotne. Również obręcze kół ze stopów lekkich w MINI Cooper SE Cabrio mogą być w całości poddane recyklingowi także po zakończeniu cyklu życia. Dzięki cyrkularności BMW Group stale zmniejsza ilość aluminium pozyskiwanego w energochłonnym procesie z użyciem energii pierwotnej.

Re:cycle – obręcze kół z  aluminium wtórnego o  jakości premium.

Również surowce wtórne muszą spełniać wysokie standardy premium BMW Group pod względem jakości, wzornictwa, bezpieczeństwa i właściwości mechanicznych.

Obręcze kół ze stopów lekkich w nowym MINI Cooper SE Cabrio pozwoliły BMW Group po raz pierwszy całkowicie włączyć obręcze kół o jakości premium w cykl materiałowy i umożliwić wielokrotne wykorzystanie surowca wyjściowego. Zastosowanie w małej serii obręczy kół ze 100% aluminium wtórnego stanowi pierwszy dowód na możliwość realizacji ambitnych celów zrównoważonego rozwoju w dziedzinie gospodarki o obiegu zamkniętym. Jednocześnie światowa premiera MINI Cooper SE Cabrio tworzy podstawę do skalowania innowacyjnego procesu dla przyszłych modeli produkowanych na dużą skalę.

mat.prasowe

Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Dotyczą one pojazdów w Niemczech. Podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranych rozmiarów kół i opon oraz ewentualnego wyposażenia dodatkowego.

Wszystkie wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP. Podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 oraz ewentualne bonifikaty obliczane są na podstawie wartości WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.de/wltp.

Źródło: BMW.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *