Silnik 2.0 TSI: Rewolucja Technologiczna Volkswagena
Silnik 2.0 TSI, opracowany przez niemiecką grupę Volkswagen, to rewolucja technologiczna, która zmieniła oblicze motoryzacji
Silnik 2.0 TSI, opracowany przez niemiecką grupę Volkswagen, to rewolucja technologiczna, która zmieniła oblicze motoryzacji
Silnik BMW N54 to sześciocylindrowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa i podwójnym turbodoładowaniem, która zadebiutowała na rynku w 2006 roku.
Silniki OHC, czyli Overhead Camshaft to rodzaj silników, w których wałek rozrządu znajduje się nad głowicą cylindrów, a nie pod nią jak w silnikach OHV (Overhead Valve). Silniki OHC są uważane za bardziej zaawansowane technicznie od silników OHV, ponieważ posiadają lepszą wentylację cylindrów, co przekłada się na większą moc i sprawność.
Silnik 1.6 TDCI to silnik diesla o pojemności 1.6 litra, który jest używany przez wielu różnych producentów samochodów. Jest szczególnie popularny w samochodach osobowych i kompaktowych ze względu na swoją wysoką sprawność i niskie zużycie paliwa.
Silniki V8 istniały można powiedzieć od zawsze. Najsłynniejsze są oczywiście te amerykańskie. Jednak na naszym europejskim podwórku również istniały jednostki warte uwagi. Jednym z nich jest silnik 4.2 V8 od Audi.
W poprzednim artykule opisywaliśmy najpopularniejszy silnik 1.9 TDI czyli wersję ASZ. W tym artykule skupimy się słabszym bracie czyli wersji BKC. Większość rzeczy odnosząca się do ASZ ma również zastosowanie w tej wersji.
Silnik 1.5 TSI jest obecnie jednym z podstawowych motorów w wielu modelach marki VW. Jednocześnie jest też najchętniej wybieranym wśród użytkowników. Czy następca owianego złą sławą silnika 1.4 jest jego godnym następcą?
VW miał swoje 1.9tdi później 2.0 TDI, GM 2.0 CDTI a co w swojej ofercie posiadał koncern Renault? W 2005 r. pojawiła się jednostka 2.0 DCI będąca następcą niezbyt udanej konstrukcji 1.9 DCI. Jak udała się modernizacja? Tego dowiecie się z artykułu.
Na łamach autoserializacji opisywaliśmy już jedną legendę VW a mianowicie znane i lubiane 1.9 TDI. A co, jeśli jesteś miłośnikiem silników benzynowych? Wtedy do akcji wkracza kolejna legenda a mianowicie 1.8T. Nie mniej lubiana a równie pancerna jednostka.
Tak jak 1.9 TDI od VW jest znane każdemu fanowi niemieckiej motoryzacji tak 1.9 CDTi powinno być znane każdemu właścicielowi Opli czy Fiata. Przez lata na temat tej jednostki narosło wiele mitów. Czy po latach ten silnik jest warty uwagi?