Używana Toyota Avensis II (2003-2008)

Według zwolenników i fanów marki Toyota Avensis drugiej generacji jest najgorszym modelem jaki Toyota stworzyła. Według innych jest to wspaniałe auto. Jak jest naprawdę? Który obóz ma racje? O wszystkim napiszę w dzisiejszym artykule.

Funkcjonalność

Toyota Avensis nie jest mistrzem w tej klasie, jeśli chodzi o przestronność. Nadwozie mierzy 4.6m, mimo całkiem niezłemu rozstawowi osi (2.7m) we wnętrzu nie ma za dużo miejsca. Przednie fotele mają krótkie siedziska co wielu osobą może przeszkadzać. Dodatkowo materiał użyty do ich produkcji jest słabej jakości a ewentualne plamy ciężko wyczyścić. Na tylnej kanapie najlepiej poczujemy się w kombi, gdzie jest więcej miejsca nad głowę. Jeśli już mówimy o miejscu. W bagażniku zmieścimy całkiem sporo rzeczy w sedanie i kombi 520l a w liftbacku 210l. Niestety ich ustawność jest bardzo ograniczona wypadając blado na tle konkurencji.

Wnętrze

Wnętrze jest takie jak w większości Japończyków z tamtych lat. Jest praktycznie poukładane i funkcjonalne. Jednocześnie jest trochę odpustowe, deska rozdzielacza jest na siłę udekorowana przez co wygląda tandetnie. Dodatkowo wnętrze źle znosi upływ czasu. Trzeba jednak dodać, że spasowanie elementów jest bardzo dobre. Co dobrze wróży przy poszukiwaniach egzemplarza dla siebie.

Silniki

Podczas debiutu dostępne były trzy silniki benzynowe i jeden diesel. Podstawowa jednostka 1.6 16V miała moc 110 KM, mocniejsza 1.8 16V o 19 KM więcej (129 KM). 2.0 16V miała bezpośredni wtrysk benzyny i dysponowała mocą maksymalną 147 KM. Dwulitrowy turbodiesel serii D-4D z wysokociśnieniowym układem zasilania typu common-rail generował 116 KM. Jesienią 2003 r. w gamie pojawił się silnik 2.4 16V z bezpośrednim wtryskiem benzyny (163 KM) a rok później turbodiesle 2.2 D-4D (150 KM) i 2.2 D-CAT (177 KM). Po liftingu moc dwulitrowego turbodiesla wzrosła do 126 KM. To właśnie ten silnik jest najbardziej godny polecenia ze względu na dobre relacje między osiągami, zużyciem paliwa i ceną, ale używanych maszyn z tą jednostką napędową jest niestety mało.

Awaryjność

W skrócie powiem tak nie kupujcie silników diesla w tej generacji nie były one zbyt udane. Bardzo szybko zużywa się osprzęt a mocniejsze wersje posiadają wiele wad fabrycznych. Nie można wykluczać zużywania oleju, także w wersjach benzynowych (szczególnie 1.8). Poza tym są one bezawaryjne, ale jeśli nie jeżdżą na LPG lub miały regularnie ustawiane zawory. Oprócz przypadłości silnikowych w Avensisie nie zawodzi zbyt wiele elementów. Wybite tuleje zawieszenia, umiarkowana precyzja wybierania biegów lub zmatowiałe reflektory zdarzają się w wielu samochodach mających kilkanaście lat „na karku”, wypada natomiast pochwalić jakość zabezpieczenia antykorozyjnego i całkiem stabilną elektronikę pokładową.

Podsumowanie

Toyota Avensis II jest bardzo dobrą propozycją, jeśli wybierzemy wersję benzynową i bogatą wersję wyposażenia. W innym wypadku będziemy zmagać się z wiecznymi awariami. Dlatego odpowiedz na pytania, które z opinii są prawdziwe? Muszę odpowiedzieć, że wszystkie. W pewnych wypadkach jest to świetne auto do codziennego użytkowania w innych natomiast może okazać się zmorą, z którą ciężko sobie poradzić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *