Używane Renault Megane III (2008-2016)

Renault Megane III to samochód osobowy klasy C, który został zaprezentowany po raz pierwszy na rynku w 2008 roku. Model ten jest trzecią generacją popularnego modelu i kontynuuje tradycję samochodów o nowoczesnym wyglądzie i dobrych właściwościach jezdnych. Renault Megane III dostępne jest w trzech wersjach nadwozia: hatchback, kombi oraz coupe i cabrio.

Historia

Historia modelu Renault Megane III sięga lat 90., kiedy to została zaprezentowana pierwsza generacja tego samochodu. Od tego czasu model ten zyskał dużą popularność na rynku europejskim i został doceniony przez wielu klientów za swoje nowoczesne wzornictwo oraz dobre właściwości jezdne. Niestety cały pozytywny obraz psuło słabe zabezpieczenie antykorozyjne oraz wysoka awaryjność.

Funkcjonalność

Przestronność należy do grona zalet Renault Megane III. W odróżnieniu od poprzednika ma on bardziej klasycznie zaprojektowane nadwozie, bez ściętej tylnej klapy, dzięki czemu zyskał też bagażnik. Czterem dorosłym osobom nie powinno brakować miejsca, także na głowy. Większy komfort jazdy na kanapie oferuje odmiana kombi i sedan Fluence, które mają wydłużony o 6 cm rozstaw osi. Z kolei 3-drzwiowego hatchbacka i kabrioleta dedykujemy maksymalnie dwóm osobom. Plus za niezłe wyprofilowanie boków standardowych foteli: oczywiście na lepsze możemy liczyć w odmianach GT czy R.S. W kwestii bagażników niespecjalnie bryluje… najpojemniejsza wersja nadwoziowa Megane, czyli kombi pomieści 485 l i jest to zaledwie przeciętny wynik w klasie, zwłaszcza że hatchback 5d zabierze na pokład aż 405 l. Wariant 3-drzwiowy – trochę mniej, bo 377 l, w dodatku ma bardzo wąski otwór załadunkowy. Kabriolet zmieści, w zależności od położenia dachu, od 211 do 417 l bagażu. W przypadku Renault Fluence do dyspozycji jest 496 l przestrzeni bagażowej o ograniczonej funkcjonalności (typowej dla sedana).

Stylistyka

Stylistyka Renault Megane III jest nowoczesna i dynamiczna. Samochód ten cechuje się schludnymi i eleganckimi liniami, które przyciągają wzrok na drodze. W ofercie dostępne są różne wersje wyposażenia, dzięki czemu każdy może dopasować samochód do swoich indywidualnych potrzeb i gustu.

Silniki

Renault Mégane oferuje tak bogaty wybór silników, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Spośród jednostek benzynowych najbardziej racjonalnymi propozycjami wydają się być motory 1,6 i 2,0 l. Ich elastyczność i dynamika jest raczej przeciętna w stosunku do 1,4 i 2,0 TCe. Najwięcej przyjemności z jazdy dają topowe odmiany RS i RS Trophy, ale jak to w przypadku hot-hatchy bywa sporo palą. Nawet ponad 13 l/100 km w mieście. Silniki Diesla nie sprawiają większych problemów.  Silniki 1,5 dCi i 1,9 dCi były już jednak montowane w poprzedniej generacji tego modelu i często się psuły. W tej słabszej jednostce dochodziło do uszkodzenia układu wtryskowego, tą mocniejszą trapiły jeszcze awarie turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego.  Najlepiej zapowiada się nowszy silnik 2,0 dCi, który znajdziemy też w Lagunie III niestety taka wersja jest praktycznie nie do znalezienia w Polsce.

Prowadzenie

Układ jezdny w Megane trzeciej generacji z sukcesem łączy trudną sztukę trwałości, odporności na wątpliwą jakość polskich dróg, precyzję prowadzenia i prostą budowę, przy czym w wersjach GT Line i GT jest usztywnione. Ponownie skorzystano z kolumn McPhersona i taniej w produkcji oraz regeneracji belki skrętnej. W mocniejszych wersjach układ pozwala wykorzystać potencjał silnika i dać kierowcy mnóstwo radości za kierownicą. Na pochwałę zasługuje ogromne zaplecze części zamiennych – znalezienie wysokiej klasy zamiennika dostępnego od ręki nie stanowi problemu.

Awaryjność

W silnikach benzynowych 1.6 16V po przebiegu ok. 150 tys. km do wymiany zwykle kwalifikuje się klekoczący wariator faz rozrządu (znany też jako KZFR). Niezbyt trwałe okazują się tuleje przednich wahaczy. Specjalizujące się w obsłudze Renault serwisy czasami rekomendują ich profilaktyczną wymianę co ok. 100 tys. km (ok. 1000 zł). Z dystansem podchodźmy do aut z wysokimi przebiegami wyposażonymi w bezstopniowe skrzynie CVT. Tak jak to przystało na Renault często zdarzają się drobne problemy z elektroniką. Nie są one groźne ani trudne w naprawie jednak mogą przyprawić o ból głowy.

Podsumowanie

Podsumowując, Renault Megane III to samochód, który z pewnością zainteresuje osoby poszukujące nowoczesnego i stylowego kompaktu z dobrymi właściwościami jezdnymi. Model ten cechuje się również przestronnym wnętrzem i dużą pojemnością bagażnika, co sprawia, że jest to dobry wybór dla rodzin lub osób, które często podróżują z dużym bagażem. Renault Megane III posiada również szeroką gamę silników, dzięki czemu każ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *