Używany Fiat Bravo II

mat. prasowe

Fiat Bravo II generacji od samego początku nie miał łatwo. Złe opinie krążące o poprzednikach, dziwne zawirowania wokół użycia nazwy modelu, który w przeszłości wyglądał zupełnie inaczej. Spowodowały, że auto nie sprzedawało się tak dobrze. Ma to jednak swoje dobre strony a mianowicie ceny samochodów na rynku wtórnym są bardzo atrakcyjne. A czy warto się nimi zainteresować o tym zaraz się przekonamy.

Praktyczność

mat. prasowe

Jak zawsze na początek zacznijmy od kwestii użyteczności. Fiat Bravo II jest bardzo duży biorąc pod uwagę swój wiek i klasę pojazdu, ponieważ mierzy aż 433 cm. Rozstaw osi pozostał jednak na typowym poziomie w tej klasie (260 cm). Z przodu nikt nie powinien narzekać na brak miejsca, fotele są wygodne z dużą możliwością regulacji. Drugi przedział kabiny punktuje pod względem szerokości, ale na głowy i nogi miejsca jest co najwyżej wystarczająco. Bagażnik zasługuje na pochwałę pomieścimy w nim nawet 400 l a pod spodem montowano nawet pełnowymiarowe koło zapasowe. W niektórych wersjach, wykorzystanie bagażnika ogranicza wbudowany w ściankę fabryczny subwoofer.

Wnętrze

mat. prasowe

Kokpit jest czytelny, uporządkowany i atrakcyjnie wyglądający. Do jego wykonania w większości użyto przyjemnych w dotyku tworzyw, ale, jak to w przypadku samochodów włoskich, należy mieć z tyłu głowy ewentualne niepożądane odgłosy plastików wynikające z niedoróbek montażowych i przebiegu). Nie wszystkie Bravo posiadają klimatyzację, ale ABS, dwie poduszki powietrzne i centralny zamek – już tak. Sporo zastrzeżeń płynie w stronę układu wentylacyjnego Bravo jest on nad wyraz głośny co czasami może przeszkadzać.

Silniki

mat. prasowe

Nietypowo zacznę od silników wysokoprężnych. Na samym szczycie gamy stoi 2- litrowy silnik MultiJest rozwijający 165 km. To bardzo dobra, trwała konstrukcja, która przy założeniu, że decydujemy się świadomie na diesla, bije na głowę większość niemieckich i japońskich jednostek wysokoprężnych z tego samego okresu. Tak samo dobre opinie ma jednostka 1.6. Jeśli uda nam się trafić na silnik 1.9 JTD szczególnie w wersji 150 km również możemy brać ją w ciemno, o ile nie ma gigantycznego przebiegu.

Jeśli chodzi o silniki benzynowe mamy właściwie same silniki 1.4 w kilku odmianach mocy. Jednak nie myślmy, że są one takie same. Różnią się od siebie znacząco. Jeśli zależy nam na jakiejkolwiek dynamice odpuśćmy wersje bez doładowania i szukajmy jedynie tych z turbo. Unikajmy odmiany 140 km, ponieważ posiada ona system Multiair, który potrafi być awaryjny. Lepiej wybierzmy jednostkę słabszą 120km lub mocniejszą 150km

mat. prasowe

Awarie

Jak wspomniałem wyżej często psuje się system MultiAir – nowa część wraz z robocizną pochłonie ok. 3-4 tys. zł lub więcej. Wielu użytkowników narzeka na układ hamulcowy wyposażony w zbyt małe tarcze, w mocniejszych wersjach wymagających wymiany wraz z klockami hamulcowymi (te mają też tendencję do zapiekania się). Pozytywny obraz jednostki 1.4 T-Jet psuje łączona z nim skrzynia ręczna o oznaczeniu M32. Zazwyczaj głośne wycie lub ruch lewarka podczas wciskania pedału gazu wynikają z zużycia łożysk, a koszt regeneracji skrzyni oscyluje w granicach 2,5-3,5 tys. zł. Poza tym kompaktowy Fiat nie jest wolny od usterek natury elektronicznej – często zawiesza się lub w ogóle przestaje działać radio, podobnie zresztą jak przełącznik zespolony przy kierownicy. Na szczęście Bravo należy do jednych z najlepiej zabezpieczonych przed korozją samochodów w segmencie (obustronne ocynkowane nadwozie), a jego zawieszenie można serwisować bez nadmiernego nadwyrężania budżetu.

Podsumowanie

mat. prasowe

Fiat Bravo II jest bardzo ciekawym samochodem na rynku aut używanych. Może pochwalić się ciekawą stylistyka i ergonomicznym wnętrzem. Silniki są dynamiczne i w większości pozbawione wad. W odróżnieniu od innych kompaktów w tym wypadku polecałbym bardziej silniki Diesla. Ciekawe egzemplarze ze słabszym silnikiem możemy zakupić już poniżej 10 tys zł. Za te najlepsze przyjdzie nam zapłacić nawet 20

Zalety

  • Komfortowe zawieszenie
  • Niska cena zakupu
  • Bogate wyposażenie
  • Brak problemów z korozją

Wady

  • Awaryjne skrzynie biegów
  • Awarie systemu MultiAir
  • Zajedzone egzemplarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *