Używany Renault Twingo II 2007-2014

mat.prasowe

Kiedyś Renault reklamował Twingo jakie małe autko dla młodych ludzi. Jak się później okazało trafiało ono zarówno do starszych jak i młodszych. Z tego względu kolejny model musiał stać się bardziej uniwersalny. Tak też się stało. Po latach możemy trafić na egzemplarze wyposażone w unikalne wyposażenie skierowane do konkretnej grupy odbiorców, np. Pakiet Makeup(dla kobiet), Sport i RS dla poszukujących wrażeń, czy Audio Connexion Box pozwalający podłączyć swoje urządzenie muzyczne do zestawu audio.

Praktyczność

mat.prasowe

Właśnie walory praktyczne są najsilniejszą stroną tego modelu. Auto mierzy zaledwie 3.6m . Nie potrafię przypomnieć sobie innego samochodu, który jest tak obszerny mimo skromnych rozmiarów. W pierwszym rzędzie swobodnie mieszczą się nawet bardzo wysokie osoby, chociaż trzeba przyznać, że fotele nie są mocną stroną auta. Siedziska są krótkie i mają wąski zakres regulacji. Z tyłu może się znajdować albo zwykła kanapa, która nie jest dzielona, albo dwa fotele z osobnym systemem składania i przesuwania w zakresie kilkunastu centymetrów. Jeśli dołożymy do tego opcję położenia oparcia przedniego fotela pasażera, w Twingo II da się przewieźć dość długie rzeczy. Bagażnik mieści od 165 do 275 l przy komplecie pasażerów, przy dwóch natomiast nawet 960 l.

Wygląd zewnętrzny

W 2007 roku Renault zaproponowało malucha bez grilla, ale za to z wyłupiastymi reflektorami, ściętym tyłem i charakterystycznie ukrytymi klamkami drzwi. Dzięki tym rozwiązaniom Twingo II nie pomylimy z innymi samochodami, jednak niespecjalnie jest na czym oko zawiesić.

Wnętrze

mat.prasowe

Deska Twingo II przypomina kolorystycznie te z innych Renault. Wyróżnikiem tego modelu są wskaźniki umieszczone centralnie, które dodatkowo są w pełni elektroniczne. Mimo iż konsola jest wyniesiona w górę to lewarek zmiany biegów znajduje się przy ziemi. Usportowione odmiany GT i RS, poza zmienioną gałką biegów i srebrnymi nakładkami na pedały, wyróżnia okrągły, zamontowany centralnie za kierownicą obrotomierz. W przeciwieństwie do trojaczków nie uświadczymy tu gołej blachy, a wszystko wykonane jest schludnie i estetycznie.

Silniki

mat.prasowe

Większość benzynowych silników to znane i lubiane 1.2, najsłabszą wersję 58 km lepiej sobie odpuścić. Mimo małych gabarytów jest on za słaby. W dalszej kolejności jest 75 km oraz 100/102 gdy pod maską pojawiło się turbo. I ta wersja jest najbardziej atrakcyjna. Osiągi są bardzo przyjemne, a dzięki turbosprężarce wzrosła jego elastyczność. Topową odmianę RS napędza 1.6 133km wtedy do 100km/h rozpędzimy się w mniej niż 9s co jak na tamte czasy było super wynikiem.

Wysokoprężny był tylko jeden silnik 1.5 ale w 4 wariantach mocy 64, 75, 84 i 86 KM. Wszystkie mają uproszczony osprzęt bez dwumasowego koła zamachowego, z wykorzystaniem turbosprężarki ze stałą geometrią łopatek. Wybierajmy jedynie dwa ostatnie. Zużycie paliwa jest takie samo, a jeździ się dużo przyjemniej. Wszystkie Twingo II otrzymały skrzynie ręczne o 5 przełożeniach, 1.2 16V z kolei opcjonalnie łączono ze zautomatyzowaną przekładnią Quickshift.

mat.prasowe

Prowadzenie

Zawieszenie Twingo jest typowym średniakiem. Nie wyróżnia się ponadprzeciętnie dobrym tłumieniem nierówności, nie gwarantuje wybitnego prowadzenia, a po szybkim zdjęciu nogi z gazu może zaskoczyć lekką nadsterownością. Idealne nie są skoki i precyzja lewarka zmiany biegów, jak również komunikatywność układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem. Podczas bardziej dynamicznej jazdy zaczyna dokuczać hałas generowany przez silniki wkręcane na obroty oraz słabe podparcie boczne foteli.

Awaryjność

W jednostkach benzynowych brudzi się przepustnica i należy ją regularnie czyścić, często padają cewki zapłonowe, a w 1.6 16V dodatkowo zużywa się koło (wariator) zmiennych faz rozrządu. Wszystkie silniki, z turbodieslami włącznie, wymagają pilnowania terminu wymiany paska rozrządu: dla dobra jednostki napędowej przebiegi warto skrócić do kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Choć 1.5 dCi pochodzą z poprawionych serii z lepszym układem wtryskowym, ryzyko obrócenia panewek nie zostało w nich do końca wyeliminowane. Mimo wszystko niewysilone jednostki w lekkim Twingo sprawują się lepiej od mocniejszych, w większych autach. Oprócz tego psuje się mechanizm elektrycznego wspomagania kierownicy i dość szybko zużywa cała przekładnia kierownicza oraz półosie napędowe.

Podsumowanie

Renault Twingo II to bardzo udane auto. Stylistycznie nie porywa. Jest kiepsko wyciszone nie sprawdzi się więc na dłuższych trasach. Jednak jest tanie w eksploatacji, posiada dynamiczne silniki i dużą ilość miejsca w środku. Dzięki temu idealnie sprawdzi się w Mieście. Idealnie wpisuje się w idee auta do 10 tys zł

Zalety

  • idealny do poruszania się po mieście
  • bardzo dobra widoczność
  • duża ergonomia we wnętrzu

Wady

  • nieprecyzyjna skrzynia biegów
  • źle zestrojone wspomaganie elektryczne
  • duża średnica zawracania
  • duży hałas w kabinie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *