WIĘKSZA MOC I ODŚWIEŻONA STYLISTYKA HONDY JAZZ CROSSTAR e:HEV JUŻ NA WIOSNĘ

Na wiosnę 2023 roku do polskich salonów trafi jednak wersja Hondy Jazz Crosstar e:HEV wyposażona w wiele nowych elementów stylistycznych, a także zmieniony hybrydowy układ napędowy e:HEV, o poprawionych właściwościach dynamicznych i zwiększonej mocy. Ma on także pozwalać na holowanie cięższej przyczepy bez wzrostu emisji CO2 czy pogorszenia efektywności paliwowej.

Zmiany nadwozia i wnętrza

mat.prasowe

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym, które podkreślają jego śmielszy, surowy styl. Bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu uzupełnia zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz korespondujące z nimi nowe listwy boczne. Dopełnieniem zmian jest nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia: Fjord Mist.

Wnętrze
mat.prasowe

We wnętrzu Jazz Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.

Oszczędność i osiągi

Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zaawansowanym, dynamicznym i oszczędnym zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, oszczędny silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech inteligentnych trybów jazdy, zapewniając wysoki poziom sprawności i kultury pracy w realnych warunkach eksploatacji. Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm. Oszczędny system hybrydowy Hondy osiąga emisję CO2 na poziomie 109 g/km i spalanie tylko 4,8 l/100 km (WLTP, wartości uśrednione). Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na wysokim poziomie 253 Nm. Modyfikacje dotyczą również automatycznej przekładni Hondy. Dzięki nim poprawiła się płynność oraz walory dynamiczne, co przekłada się na większe poczucie kontroli nad pojazdem. W Jazz Crosstar e:HEV zastosowano nowy sposób reakcji układu napędowego na wciśnięcie gazu, aby spotęgować pozytywne odczucia podczas przyspieszania.

Holowanie
mat.prasowe

W odpowiedzi na sugestie klientów wprowadzono parametr dopuszczalnej masy holowania, dzięki czemu Jazz Crosstar e:HEV stał się bardziej wszechstronny. Może on holować do 500 kg, w czym mieszczą się małe przyczepy lub bagażniki rowerowe mocowane na haku holowniczym.

Ergonomia

Nowy Jazz Crosstar e:HEV zachowuje wiodącą w segmencie przestronność wnętrza, która była znakiem rozpoznawczym jego poprzedników. Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było, nietypowe w tej klasie samochodów, umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz Crosstar e:HEV zachowuje wyjątkowo funkcjonalny system Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania tylnych siedzeń w wielu konfiguracjach oraz elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Bezpieczeństwo
mat.prasowe

Honda zwiększyła atrakcyjność świetnie wyposażonego Jazza Crosstara poprzez jeden z najbardziej wszechstronnych i zaawansowanych pakietów systemów bezpieczeństwa oraz układów wspomagających kierowcę, jakimi może dysponować model w tej klasie. Wykorzystanie kamery o szerszym kącie widzenia i wyższej rozdzielczości umożliwia lepszą orientację w otoczeniu samochodu, w tym rozpoznawanie skrajni bez krawężników i oznakowania poziomego. Systemy bezpieczeństwa aktywnego zostały natomiast usprawnione pod kątem ograniczenia ich wpływu na codzienną jazdę. Asystent jazdy w korku dysponuje obecnie funkcją wspomagania kierowania od prędkości 0 km/h, co zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy w ruchu ulicznym i poprawia imponujące możliwości ochrony przed kolizjami. Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy stanowią uzupełnienie, oferowanych w standardzie, dziesięciu poduszek powietrznych, w tym kolanowej i centralnej chroniących pasażera z przodu. Najnowszy Jazz Crosstar e:HEV będzie wyposażony w systemy bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy, które w testach bezpieczeństwa Euro NCAP w 2020 roku otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.

Sprzedaż

Sprzedaż odświeżonej Hondy Jazz Crosstar e:HEV rozpocznie się w Polsce na wiosnę 2023 roku. Dodatkowo na wybranych europejskich rynkach Honda Jazz e:HEV będzie dostępna w wersji Elegance i Advance oraz zupełnie nowym wariancie Advance Sport.

Źródło: hondanews.eu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *