Aktualizacje modeli BMW na lato 2023 r.
Latem 2023 r. dodatkowe warianty silników i innowacje w zakresie elektryfikacji i cyfryzacji podniosą atrakcyjność i różnorodność asortymentu BMW. Na szczycie portfolio modeli, ofertę w segmencie samochodów luksusowych rozszerzy trzeci wariant w pełni elektrycznego BMW i7. We wszystkich wariantach modelowych BMW i7 oraz BMW iX dostępne będą też po raz pierwszy funkcje Multi Contract Plug & Charge i MAX RANGE, stworzone z myślą o jeszcze wygodniejszej elektromobilności. Do sierpnia 2023 r. w nowym BMW X5 i nowym BMW X6 w ofercie pojawi się drugi, bardzo mocny 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny.
Najważniejszą nowością w zakresie cyfryzacji będzie wprowadzenie w wielu aktualnych modelach udoskonalonego systemu BMW iDrive z funkcją QuickSelect i BMW Operating System 8.5. Ponadto latem 2023 r. po raz kolejny rozszerzone zostaną w tych modelach możliwości inteligentnego asystenta osobistego BMW. Nowe lakiery karoserii i warianty tapicerki oferowane w kilku obecnych modelach, zapewnią dodatkowe możliwości indywidualizacji samochodu. Kolejną nowością w ofercie wyposażenia dodatkowego do BMW X1 i BMW iX1 jest pakiet sportowy M Pro.
BMW i7 eDrive50: dodatkowy impuls elektromobilności w segmencie luksusowym.
W ciągu zaledwie kilku miesięcy w pełni elektryczne BMW i7 stało się na całym świecie uosobieniem zaawansowanego napędu w segmencie luksusowym. Od lipca 2023 roku nowe BMW i7 eDrive50 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20,3–19,1 kWh/100 km) oferować będzie dodatkową opcję łączącą maksymalny komfort jazdy, nowatorskie innowacje i bezemisyjną radość z jazdy. Trzeci wariant modelowy BMW i7 wyposażony będzie w najnowszy napęd BMW eDrive w postaci wysoce zintegrowanego silnika elektrycznego generującego maksymalną moc 335 kW (455 KM) i maksymalny moment obrotowy 650 Nm.
Dzięki temu nowe BMW i7 eDrive50 przyspieszać będzie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,5 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 205 km/h. Wysoce wydajny silnik elektryczny i akumulator wysokonapięciowy o wyjątkowej gęstości energii dają nowemu BMW i7 eDrive50 zasięg od 575 do 611 km.
Multi Contract Plug & Charge i MAX RANGE: nowe funkcje zapewniające jeszcze wygodniejszą e-mobilność.
Latem 2023 roku, równolegle z obecnym rozszerzeniem oferty modeli elektrycznych, we wszystkich wariantach BMW i7 i BMW iX wprowadzone zostaną nowe funkcje, dzięki którym jazda bez lokalnej emisji spalin stanie się jeszcze łatwiejsza i wygodniejsza. Oferta BMW Charging zostanie rozszerzona o funkcję Multi Contract Plug & Charge, która umożliwi automatyczne uwierzytelnianie pojazdu w publicznych punktach ładowania. Dzięki wymianie danych między pojazdem a stacją ładowania nie będzie już potrzeba posiadania ani karty, ani aplikacji do ładowania. A ponieważ energia zasilająca akumulator wysokonapięciowy będzie rozliczana automatycznie, ładowanie z Plug & Charge stanie się jeszcze prostsze niż tankowanie pojazdów z konwencjonalnym napędem. BMW Group jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który umożliwia w swojej nowej ofercie korzystanie z kilku umów na energię jednocześnie. Klienci mogą zapisać w pojeździe cyfrowo swoje indywidualne umowy na energię do zasilania pojazdu od kilku różnych dostawców i w wygodny sposób korzystać ze stacji ładowania tych operatorów. Z nowej funkcji Multi Contract Plug & Charge będzie można korzystać we wszystkich modelach BMW i7 produkowanych od lipca 2022 r. oraz we wszystkich BMW iX produkowanych od marca 2023 r. po zdalnej aktualizacji oprogramowania.
Aby zapewnić dodatkową elastyczność przy wyborze publicznych stacji ładowania, w BMW i7 oraz BMW iX dostępna będzie kolejna nowa funkcja MAX RANGE. Będzie ona działać w trybie My Mode Efficient, umożliwiając zwiększenie zasięgu nawet o 25 procent poprzez ograniczenie mocy napędu, prędkości maksymalnej oraz funkcji komfortu. Funkcja MAX RANGE została stworzona w szczególności z myślą o sytuacjach, w których trzeba będzie zrezygnować z pierwotnie zaplanowanego postoju, na przykład z powodu niesprawnej stacji ładowania. Na trasie do alternatywnej stacji ładowania po aktywacji funkcji MAX RANGE będzie można skorzystać z wygodnego bufora zasięgu. W tym celu np. prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 90 km/h i wyłączona będzie między innymi, klimatyzacja, ogrzewanie foteli i kierownicy. Nowa funkcja MAX RANGE będzie dostępna po zdalnej aktualizacji oprogramowania we wszystkich modelach BMW i7 wyprodukowanych od lipca 2022 r. oraz we wszystkich BMW iX wyprodukowanych od marca 2023 r.
Nowe oprogramowanie stosowane wcześniej w BMW i7 pozwoli zwiększyć wydajność ładowania akumulatora wysokonapięciowego również w BMW iX. Odpowiednie sterowanie mocą ładowania zapewni krótszy czas ładowania. Nowe oprogramowanie do ładowania będzie można pobrać w ramach zdalnej aktualizacji oprogramowania we wszystkich modelach BMW iX wyprodukowanych od marca 2023 r.
Latem 2023 r. we wszystkich zelektryfikowanych modelach BMW zoptymalizowane zostaną też usługi cyfrowe związane z ładowaniem akumulatora wysokonapięciowego. Podczas wyszukiwania stacji ładowania w systemie nawigacyjnym wpisy dla kilku stacji w parku ładowania będą teraz scalone. W przyszłości historia ładowania będzie również pokazywać całkowite koszty w danym miesiącu i umożliwi filtrowanie procesów ładowania według lokalizacji.
W elektrycznych modelach BMW i7, BMW iX, BMW i4 oraz BMW iX1 system nawigacyjny BMW Maps oferować będzie również ulepszone funkcje kalkulacji trasy zoptymalizowanej pod kątem ładowania. Preferowany przez kierowcę poziom naładowania, przy którym chce dotrzeć zarówno do punktów pośrednich podróży, jak i do celu, będzie można teraz ustawiać w pięcioprocentowych odstępach i uwzględniać w planowaniu trasy. W przyszłości system będzie mógł na życzenie również dawać pierwszeństwo stacjom ładowania wybranych dostawców i wykluczać innych z planowania trasy. Ponadto użytkownik otrzyma jeszcze bardziej szczegółowe informacje na temat wybranych stacji ładowania, w tym informacje o aktualnej dostępności, obsługiwanych typach wtyczek i opcjach płatności, a także obecności urządzeń sanitarnych, gastronomicznych lub placów zabaw w pobliżu. Nowe funkcje planowania trasy zoptymalizowanej pod kątem ładowania będzie można zainstalować również w ramach zdalnej aktualizacji oprogramowania.
Wysoka wydajność i elastyczność: nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z 48-woltową technologią mild hybrid w BMW X5 i BMW X6.
W sierpniu 2023 r. oferta silników w BMW X5 i BMW X6 zostanie rozszerzona o drugi 6‑cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny. Nowa jednostka napędowa w nowym BMW X5 xDrive40d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4–7,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 221–190 g/km) i w nowym BMW X6 xDrive40d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,2–7,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 214– 191 g/km) to najmocniejszy silnik wysokoprężny nowej generacji modułowej Efficient Dynamics.
Nowe stalowe tłoki umożliwiają wyższe ciśnienie spalania; jednocześnie zwiększono skuteczność separacji oleju. Technologia BMW TwinPower Turbo obejmuje dwustopniowy układ turbodoładowania i bezpośredni wtrysk Common Rail z nowymi wtryskiwaczami i zaworami elektromagnetycznymi. Podają one paliwo do komór spalania nawet w dwunastu wtryskach na każdy suw pracy przy maksymalnym ciśnieniu 2500 barów. 48-woltowa technologia mild hybrid w postaci umieszczonego na wale korbowym alternatora odwracalnego zintegrowanego z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic zapewnia zarówno bardziej spontaniczne oddawanie mocy, jak i wyższą wydajność silnika o pojemności 3,0 l.
Napęd generuje moc 259 kW (352 KM) i maksymalny moment obrotowy 720 Nm. Imponująca elastyczność nowego 6-cylindrowego rzędowy silnika wysokoprężnego, 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic i inteligentny napęd na wszystkie koła zapewniają doskonałe właściwości jezdne. Nowe BMW X5 xDrive40d i nowe BMW X6 xDrive40d przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,5 s.
BMW iDrive z funkcją „QuickSelect” w kolejnych modelach BMW.
Ulepszony system BMW iDrive z funkcją „QuickSelect” pojawi się w kolejnych modelach wraz z BMW Operating System 8.5**. Najnowsza generacja BMW iDrive ma nowy ekran startowy i funkcję szybkiego dostępu „QuickSelect” umożliwiającą jeszcze bardziej intuicyjny i wygodny wybór, a także obsługę wielu funkcji. W systemie pojawiła się ulepszona struktura menu wzorowana na urządzeniach elektroniki użytkowej, jak i szereg nowych funkcji cyfrowych i aplikacji.
Prezentując odpowiednie informacje w odpowiednim miejscu, nowy system BMW iDrive sprzyja skoncentrowanej i bezpiecznej jeździe. Również BMW iDrive z funkcją QuickSelect oferowany będzie w połączeniu z zakrzywionym wyświetlaczem BMW oraz inteligentnym asystentem osobistym BMW. Jest konsekwentnie zaprojektowany do obsługi dotykowej i za pomocą naturalnego języka.
Inteligentny asystent osobisty BMW z dodatkowymi funkcjami.
Od lata 2023 r. we wszystkich modelach BMW wyposażonych w BMW Operating System 8.5 lub możliwych do aktualizacji do tej wersji* inteligentny asystent osobisty BMW zyska dodatkowe funkcje. W zależności od wyposażenia pojazdu i sytuacji na drodze cyfrowy asystent będzie również sugerował wyłączenie ograniczenia prędkości, przejście do trybu sportowego albo aktywację trybu wspomaganej jazdy. Za pomocą naturalnie wypowiadanych poleceń będzie można również regulować ustawienia fotela. W modelach w pełni elektrycznych z odpowiednim wyposażeniem do aktywacji funkcji MAX RANGE i sterowania BMW IconicSounds Electric również wystarczy polecenie głosowe.
Ponadto inteligentny asystent osobisty BMW będzie w przyszłości proaktywnie objaśniał kierowcy nieużywane wcześniej funkcje, w tym ustawianie ulubionych stacji radiowych i poleceń głosowych do obsługi klimatyzacji czy jasności zakrzywionego wyświetlacza BMW. Wizualizacja cyfrowego asystenta podczas dialogu z pasażerami będzie miała dziesięć dodatkowych symboli transformacji.
Pakiet sportowy M Pro teraz również w nowym BMW X1 i nowego BMW iX1.
W lipcu 2023 r. w gamie wyposażenia dodatkowego w nowym BMW X1 i nowym BMW iX1 po raz pierwszy dostępny będzie pakiet sportowy M Pro. Opcja ta stanowi uzupełnienie pakietu sportowego M i jeszcze mocniej podkreśla dynamiczny charakter kompaktowego Sports Activity Vehicle.
Nowe wyposażenie dodatkowe obejmuje błyszczące elementy M Shadow Line o rozszerzonym zakresie, spojler tylny M, sportowy układ hamulcowy M z czerwonymi lub opcjonalnie granatowymi zaciskami oraz pasy bezpieczeństwa M. W przypadku diodowych reflektorów adaptacyjnych dochodzą lampy w wersji M Shadow Line.
Nowość w BMW X1, BMW iX1 i BMW serii 2 Active Tourer: perforowana tapicerka Veganza.
Od lipca 2023 r. charakter premium wnętrza nowego BMWX1, nowego BMW iX1 oraz nowego BMW serii 2 Active Tourer podkreślać będą nowe warianty tapicerki. W tych modelach opcjonalnie dostępna będzie perforowana tapicerka Veganza.
Wegańskie obicie o właściwościach skóropodobnych oferowane będzie w kolorze czarnym, mokki i ostrygowym. W połączeniu z pakietem sportowym M będzie można zamówić również tapicerkę M z Alcantary i Veganzy w kolorze czarnym z niebieskim kontrastującym pikowaniem.
Nowe lakiery w BMW serii 3 Limuzyna, BMW serii 2 Coupé i BMW M2.
Wprowadzenie nowych kolorów lakieru daje dodatkowe możliwości indywidualizacji wyglądu zewnętrznego aktualnych modeli BMW. Od lipca 2023 roku w BMW serii 3 Limuzyna i BMW serii 2 Coupé, a także w wyczynowym modelu BMW M2 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,8–9,6 l/100km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 222–218 g/km) dostępny będzie lakier Frozen Pure Grey BMW Individual metalizowany i Frozen Portimao Blue metalizowany.
W skrócie: nowe modele BMW na lato 2023 r.* | |||
BMW serii 7 | Moc (kW/KM) | Zużycie energii (kWh/100 km) | Emisja CO2 (g/km) |
BMW i7 eDrive50 | 335/455 | 20,3–19,1 | 0 |
BMW X5 | Moc (kW/KM) | Zużycie paliwa (l/100 km) | Emisja CO2 (g/km) |
BMW X5 xDrive40d | 259/352 | 8,4–7,3 | 221–190 |
BMW X6 | Moc (kW/KM) | Zużycie paliwa (l/100 km) | Emisja CO2 (g/km) |
BMW X6 xDrive40d | 259/352 | 8,2–7,3 | 214–191 |