Czyszczenie wtryskiwaczy Opel Vectra C 1.9 CDTI
Praktycznie każdy współcześnie produkowany samochód z silnikiem diesla wyposażony jest w kilka newralgicznych komponentów, których naprawa może okazać się bardzo kosztowna. Na popularną ,,dwumasę,, czy turbinę duży wpływ ma to jak jeździmy i jak dbamy o nasze auto. Jest jednak jeszcze jedna część, której naprawa kosztuje majątek a jest to układ wtryskowy, czyli popularne ,,wtryski”.
W najczęściej spotykanych silnikach 4 cylindrowych jak nietrudno się domyśleć mamy ich 4 sztuki. Gdy któryś z nich się popsuje należy wymienić bądź zregenerować wszystkie z nich. Koszt takiej operacji może wahać się od kilku do kilkunastu tysięcy zł. Najczęściej uszkodzeniu ulegają już po około 200 tys km. A co, jeśli Ci powiem, że możesz znacząco przedłużyć ich żywot nawet o kolejne 200 i więcej tys km? Dzięki tej metodzie możesz również odratować wtryski, które zaczynają szwankować. Oczywiście nie jest to stuprocentowa metoda i nie zawsze pomoże na wszystkie problemy. Jednak, jeśli będziemy stosować ją regularnie np. raz w roku powinniśmy mieć święty spokój. O czym mowa? O czyszczeniu układu wtryskowego. Ale nie przez dolanie czegoś do baku, lecz przez czyszczenie układu bezpośrednio środkiem czyszczącym. Wiem brzmi to skomplikowanie, ale nie jest takie trudne jak się wydaje.
Zrób to sam
W poradniku postaram się pokazać w jaki sposób wyczyścić wtryski na podstawie samochodu Opel Vectra C 1.9 CDTI za pomocą środka Diesel Spulung. Na początku oczywiście potrzebujemy wyposażyć się w kilka rzeczy.
- Środek czyszczący Diesel Spulung minimum dwie butelki dla dobrego efektu lepiej kupić trzy
- Pompę paliwa z baku najlepiej do swojego samochodu. Można kupić używaną na szrocie lub na allegro lub innym portalu aukcyjnym cena nie powinna być większa niż 100 zł
- Kilka gumowych przewodów odpornych na temperaturę i paliwo (można takie kupić w castoramie lub pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym)
- Opaski zaciskowe do tych przewodów
- Filterek paliwa za 5 zł
- Duży słoik
- kombinerki
- ewentualnie ucinaczki.
Co będziemy robić
Zanim zaczniemy zabawę opowiem może na czym ma cały zabieg polegać, ponieważ wygląda on tak samo dla każdego samochodu.
- Paliwo z baku pompowane jest przez pompkę do filtra paliwa
- Z filtra paliwa trafia ono do wtryskiwaczy
- Niewykorzystane paliwo pompowane jest z powrotem do baku
To co chcemy uzyskać to stworzenie alternatywnego baku, w którym będzie tylko środek czyszczący. Dzięki temu metoda jest najbardziej skuteczna. Sami zobaczycie, że po czyszczeniu środek stanie się czarny od brudu.
Kiedy już wiemy co chcemy osiągnąć możemy przejść do pracy.
- Na początek lokalizujemy filtr paliwa zwykle znajduje się on pod maską i wygląda jak cylindryczne naczynie, do którego powinny być podłączone dwa przewody paliwowe.
- Jednym paliwo przypływa z baku drugim dostarczane jest do silnika.
- W pierwszej kolejności odpinamy przewód doprowadzający paliwo do silnika.
- Następnie lokalizujemy przewód, którym paliwo z silnika trafia do baku.
- Odpinamy go i łączymy go z przewodem, który wychodzi z filtra paliwa do silnika. Dzięki temu stworzymy obieg zamknięty i tak paliwo z baku będzie trafiało do filtra a z filtra z powrotem do baku.
- Teraz musimy stworzyć nasz nowy obieg paliwa. Do dużego słoika wlewamy nasz środek czyszczący.
- Do pompki paliwa mocujemy jeden z wężyków.
- Do wężyka przymocowujemy filterek paliwa
- Do filterka kolejny kawałek wężyka a wężyk do silnika w miejsce, gdzie doprowadzane było paliwo z filtra paliwa.
- Na koniec ostatni kawałek wężyka mocujemy w miejsce powrotu paliwa z silnika i wkładamy drugi koniec do słoika.
- Teraz uruchamiamy pompkę podłączając ją dwoma kabelkami do akumulatora
- Po chwili powinniśmy zauważyć, że z wężyka powrotnego do słoika powinien zacząć lecieć nasz płyn czyszczący przepchnięty przez cały układ wtryskowy. Jeśli tak się nie dzieje sprawdź czy dobrze podłączyłeś plus i minus na akumulatorze.
- Teraz pozostaje nam wsiąść do samochodu i go odpalić.
- Tym sposobem auto będzie spalało nas środek czyszczący jednocześnie naprawiając cały układ wtryskowy. Poczekaj aż auto trochę się nagrzeje a następnie operuj pedałem gazu tak aby silnik pochodził we wszystkich prędkościach obrotowych.
- Rób tak do tej pory aż cały środek ze słoika zostanie zużyty
- Gdy poziom środka będzie zbliżał się do miejsca, w którym pompka zasysa płyn wyłącz auto.
- Odłącz cały zestaw i zamontuj wężyki tak jak były na początku.
Gratuluje właśnie wyczyściłeś wtryski i uratowałeś swój portfel przed zagładą.
Woah! I’m really loving thee template/theme of this website.
It’s simple, yet effective. A lott of times it’s difficult
to get that „perfect balance” between user friendliness and appearance.
I musxt say that you’ve done a fantastic job with this. Also, tthe blog loads very fast for me on Chrome.
Outstanding Blog!