Mercedes-Benz przenosi sterowanie głosowe w samochodzie na nowy poziom – dzięki ChatGPT

Mercedes-Benz poszerza wykorzystanie sztucznej inteligencji i integruje ją ze sterowaniem głosowym w swoich samochodach. Dzięki dodaniu ChatGPT obsługa głosowa „Hej Mercedes” stanie się jeszcze bardziej intuicyjna. Opcjonalny program beta rozpoczął się 16 czerwca 2023 r. w Stanach Zjednoczonych i jest dostępny dla ponad 900 000 samochodów wyposażonych w system informacyjno-rozrywkowy MBUX.

Klienci mogą uczestniczyć w programie za pośrednictwem aplikacji Mercedes me lub bezpośrednio z samochodu, korzystając z polecenia „Hej Mercedes, chcę dołączyć do programu beta” (pod warunkiem aktywacji odpowiednich usług Mercedes me connect). Jego wdrożenie odbywa się bezprzewodowo. Mercedes-Benz integruje ChatGPT za pośrednictwem usługi Azure OpenAI Service, wykorzystując możliwości chmury Microsoft oraz platformy AI.

Uzupełnienie obsługi głosowej „Hej Mercedes”

Asystent głosowy Mercedes-Benz wyznaczył już branżowe standardy i jest znany ze swojej intuicyjnej obsługi oraz pokaźnej gamy poleceń. Kierowca i pasażerowie mogą otrzymywać informacje sportowe oraz pogodowe, uzyskiwać odpowiedzi na pytania dotyczące otoczenia, a nawet sterować inteligentnym domem.

Mit ChatGPT wird der MBUX Sprachassistent „Hey Mercedes“ noch intuitiver – Passagiere können voraussichtlich drei Monate am US Betaprogramm teilnehmen. With ChatGPT, MBUX Voice Assistant „Hey Mercedes” will become even more intuitive – the U.S. beta programme is expected to last three months.

ChatGPT kompletuje funkcjonalność intuicyjnego sterowania głosowego „Hej Mercedes”. Podczas gdy większość asystentów głosowych ogranicza się do predefiniowanych zadań i odpowiedzi, ChatGPT wykorzystuje rozległy model językowy do znaczącej poprawy rozumienia naturalnego języka oraz poszerzenia tematów, na które jest w stanie odpowiadać.

Mercedes-Benz łączy to, co najlepsze z obu światów, wzbogacając sprawdzone dane obsługi głosowej systemu MBUX o bardziej naturalny format dialogów ChatGPT. Użytkownicy mogą korzystać z asystenta głosowego, który nie tylko reaguje na naturalnie formułowane polecenia, ale potrafi również prowadzić rozmowy. Już wkrótce będzie on w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi na pytanie o szczegóły celu podróży, nowy przepis na obiad lub o inne złożone kwestie – wszystko bez odrywania dłoni od kierownicy i wzroku od drogi.

Mercedes-Benz zapewnia prywatność danych

Integrację ChatGPT umożliwia współpraca z firmą Microsoft. Dzięki usłudze Azure OpenAI Service Mercedes-Benz wykorzystuje wielkoskalowe generatywne modele sztucznej inteligencji OpenAI w połączeniu z zabezpieczeniami, prywatnością i niezawodnością platformy Azure. Producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu zachowuje przy tym pełną kontrolę nad procesami IT w tle. Dane zebrane w trakcie wydawania poleceń głosowych trafiają do inteligentnej chmury Mercedes-Benz, gdzie są anonimizowane i analizowane.

Teilnahme am ChatGPT Beta Programm per Mercedes me App. Participation in the ChatGPT beta program via Mercedes me app.

Ochrona danych ma w Mercedes-Benz najwyższy priorytet. Klienci zawsze wiedzą, jakie informacje są zbierane i w jakim celu, i mają swobodę podejmowania decyzji. Mercedes-Benz chroni wszystkie dane klientów przed manipulacją oraz niewłaściwym wykorzystaniem.

„Integracja ChatGPT wspólnie z Microsoftem w naszym kontrolowanym środowisku chmurowym to kamień milowy na naszej drodze do uczynienia Mercedesów centrum cyfrowego życia naszych klientów. Dzięki możliwościom ChatGPT program beta ulepsza istniejące funkcje »Hej Mercedes«, takie jak zapytania nawigacyjne czy pogodowe. W ten sposób staramy się wspierać rozmowy poprzez naturalny dialog i możliwość odpowiadania na dodatkowe pytania. Nasi klienci zawsze mogą na nas polegać, jeśli chodzi o najlepszą możliwą ochronę prywatności ich danych. To wszystko ma jeden naczelny cel: przedefiniowanie relacji z ich Mercedesem” – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii, odpowiedzialny rozwój i zaopatrzenie.

Mercedes-Benz daje klientom możliwość wypróbowania najnowszych technologii w swoich pojazdach. Oczekuje się, że skoncentrowany na Stanach Zjednoczonych program beta potrwa trzy miesiące. W rezultacie programiści Mercedes-Benz uzyskają pomocny wgląd w konkretne wymagania, a to pozwoli im precyzyjnie ustalić priorytety dla dalszego rozwoju sterowania głosowego. Wyniki programu beta zostaną wykorzystane do udoskonalania asystenta głosowego i określenia strategii wdrażania dużych modeli językowych na innych rynkach.

ChatGPT zgodny z zasadami Mercedes-Benz AI

GPT oznacza „Generative Pre-trained Transformer” – rodzinę dużych modeli językowych, które zostały przygotowane w zakresie tworzenia lub podsumowywania tekstów, odpowiadania na pytania, tłumaczenia języków, a nawet generowania kodu programowania. ChatGPT bazuje na zaawansowanej sieci neuronowej opracowanej przez amerykańskie laboratorium badawcze OpenAI.

Podejście Mercedes-Benz do integracji ChatGPT jest zgodne z firmowymi zasadami sztucznej inteligencji. Cel: zapewnić klientom korzyści płynące z innowacyjnych rozwiązań sztucznej inteligencji (AI). Producent luksusowych samochodów bacznie obserwuje potencjalne zagrożenia, a system będzie stale ulepszany z korzyścią dla wszystkich klientów. Odpowiedzialne podejście do generatywnych rozwiązań AI jest dla Mercedes-Benz najwyższym priorytetem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *