Premiera nowej Škody Kodiaq w duchu „Let’s explore!”

Światowa premiera nowej Škody Kodiaq już za nami. Wydarzenie odbyło się na początku października w centrum Berlina, tuż pod Potsdamer Platz, gdzie krzyżują się linie nadziemnej i podziemnej kolei. Zaledwie kilka metrów poniżej niepozornego miejsca, gdzie każdego dnia spacerują tysiące turystów i mieszkańców, ukryte są ogromne podziemne przestrzenie, doskonale odzwierciedlające filozofię marki Škoda – „Let’s explore”. Jak przebiegały przygotowania do premiery nowej Škody Kodiaq?

Niezwykłe przygotowania do niezwykłego eventu

Pierwszą rzeczą, jaką musiała zrobić Škoda, było znalezienie sposobu na dostarczenie wszystkich sześciu SUV-ów Kodiaq do podziemnego, zamkniętego z obu stron, tunelu. Co więcej, aby utrzymać wygląd nowego modelu w tajemnicy, samochody zostały przykryte plandekami, które z pewnością nie poprawiły widoczności kierowcy. – Jedyna możliwa droga do stacji metra prowadziła schodami przez główne wejście. Musieliśmy położyć płozy na całych schodach, a następnie opuściliśmy po nich samochody za pomocą wyciągarki holowniczej – mówi Petr Kavrentzis, koordynator ds. aut prasowych, który był odpowiedzialny za transport pojazdów na światową premierę.

Manewry w wąskich tunelach

Opuszczenie samochodów do stacji metra było najtrudniejszą częścią, ale nie jedynym wyzwaniem. Aby dostać się w miejsca wybrane na światową premierę, auta musiały przeciskać się przez bardzo wąskie korytarze. Biorąc pod uwagę, że nowa Škoda Kodiaq jest większa od swojego poprzednika, manewrowanie wymagało od wszystkich pełnej uwagi i skupienia. To samo dotyczy krótkiego, ale spektakularnego przejazdu czterech aut przez tunel, podczas którego po raz pierwszy ujawniono wygląd nowego modelu.

– Aby uczynić ten moment bardziej ekscytującym i dramatycznym, samochody były prowadzone niemal w zupełnej ciemności, przerywanej jedynie fantazyjnym pokazem migających świateł – dodaje Petr Kavrentzis.
 
– Podczas tej światowej premiery kluczowa była logistyka. Znalezienie tak wyjątkowej, praktycznie nieznanej lokalizacji w samym sercu Berlina, aby zorganizować wydarzenie dla 350 gości, było wyzwaniem, ale doskonała praca zespołowa wszystkich zaangażowanych osób pomogła nam sprostać temu zadaniu – mówi Vítězslav Kodym, szef komunikacji produktowej Škody, który był odpowiedzialny za całe wydarzenie i wybór lokalizacji.

Nowa Škoda Kodiaq w akcji

Vítězslav Kodym podkreśla, że jedną z największych zalet przestrzeni pod Potsdamer Platz był kilkusetmetrowy tunel, w którym pierwotnie miała powstać linia metra.
  – Dzięki niemu mogliśmy zaprezentować nową Škodę Kodiaq nie tylko statycznie, ale także podczas krótkiej przejażdżki. W związku z tym, premiera była atrakcyjna zarówno dla gości wydarzenia, jak i dla wszystkich oglądających transmisję na żywo. Kolejnym dużym plusem była możliwość pokazania sześciu samochodów jednocześnie, dzięki czemu w trakcie wieczoru każdy miał mnóstwo czasu na zapoznanie się z modelem, kręcenie filmów i wywiady z ekspertami – dodaje Vítězslav Kodym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *