Używana Honda Civic VIII (2006-2011)

Honda Civic VIII generacji to samochód kompaktowy produkowany przez japońskiego producenta Hondy w latach 2006-2011. Model ten zszokował wszystkich a to ze względu na unikatową stylistykę, dzięki której został później nazwany UFO

Historia

Honda Civic VIII generacji została po raz pierwszy zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2005 roku a już w 2006 można go było kupić w Polskich salonach. Był to radykalny redesign poprzedniej generacji samochodu, który został zaprojektowany z myślą o podniesieniu poziomu bezpieczeństwa i zwiększeniu komfortu jazdy. W ciągu pięciu lat produkcji, model ten został wyposażony w szereg ulepszeń, takich jak nowe silniki i zmodernizowana stylistyka.

Funkcjonalność

Honda Civic VIII generacji była dostępna w wielu wariantach nadwozia, w tym jako hatchback i sedan. Wersja hatchback pomieści 415 l, a po rozłożeniu foteli jego objętość zwiększy się do 1282 l, co czyniło ją idealnym wyborem dla osób potrzebujących więcej miejsca na bagaż. Honda zastosowała jeszcze jedną bardzo sprytną sztuczkę, oferując możliwość podniesienia siedzisk tylnej kanapy, dzięki czemu Civic poradzi sobie z przewiezieniem wyższych przedmiotów, których nie można położyć np. kwiatów doniczkowych.

Wnętrze

Wnętrze samochodu było przestronne i wyposażone w wysokiej jakości materiały, takie jak skóra, plastik i aluminium. Deska rozdzielcza była czytelna i przejrzysta, a jej wygląd został zaprojektowany z myślą o wysokiej ergonomii. Tutaj przyzwyczajenia wymagają cyfrowe zegary. Centralnie umieszczono tylko obrotomierz, prędkościomierz znajduje się pod charakterystycznym daszkiem nad deską rozdzielczą, a po prawej stronie umieszczono ekran nawigacji.

Stylistyka

Honda Civic VIII generacji charakteryzowała się nowoczesnym i agresywnym designem, który był znacznym odejściem od poprzednich generacji tego modelu. Przednie światła przeciwmgłowe oraz końcówki układu wydechowego mają kształt trójkątów. Ponadto przednie reflektory łączy kawał przezroczystego plastiku, z którego Honda zrezygnowała w 2009 roku, kiedy to auto przeszło facelifting. Na tylnej szybie pojawił się spojler, który wraz z wysoko umieszczonym pasem tylnych świateł oraz charakterystycznym przetłoczeniom na pokrywie bagażnika nadaje autu dynamiczny wygląd. Co ciekawe, wersja trzydrzwiowa trafiła na rynek już po premierze pięciodrzwiowej, jednak ze względu na klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C nie tak łatwo na pierwszy rzut oka odróżnić od siebie oba modele.

Silniki

Samochód jest dostępny w zaledwie trzech wersjach benzynowych. Podstawowa jednostka ma pojemność 1,4 l i generuje moc na poziomie 99 KM. W takiej odmianie Honda Civic rozpędza się dość wolno, pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po około 13 s. Najbardziej racjonalnym wyborem wydaje się zakup jednostki o pojemności 1,8 l, która generuje moc rzędu 140 KM. W takiej odmianie japoński hatchback osiąga prędkość 100 km/h dość sprawnie, bo w zaledwie 8,9 s. Najmocniejsza jest wersja Type-R o mocy 201 KM. W takiej odmianie Civic UFO rozpędza się do setki w rewelacyjnie krótkim czasie. Dokładnie w 6,6 s. Co istotne, każda z odmian silnikowych jest niezawodna i trwała. Wybór zależy od preferencji związanych z osiągami i zużyciem paliwa.

Do wyboru jest właściwie tylko jeden silnik Diesla, ale za to bardzo udany. To jednostka 2.2 i-CTDi. Ma moc 140 KM i dzięki niej auto osiąga pierwszą setkę w 8,6 s. Nie można tutaj narzekać na elastyczność, samochód świetnie się zbiera i to zarówno w mieście jak i w trasie. Jego mocną stroną jest niezawodność i fakt, że ma wtryskiwacze marki Bosch.

Prowadzenie

Honda Civic VIII generacji była uważana za samochód o bardzo dobrych właściwościach jezdnych. Auto cechowało się doskonałą stabilnością na zakrętach i dobrą przyczepnością do drogi, co sprawiało, że było przyjemne w prowadzeniu jednak czasami zdarzało, się, że auto miało tendencje do myszkowania. Wersja hatchback cechowała się lepszymi właściwościami jezdnymi niż wersja sedan, co było związane z niższym środkiem ciężkości.

Awaryjność

Honda Civic VIII generacji była uważana za samochód o dość niskiej awaryjności. Wiele egzemplarzy przejeżdżało ponad 200 000 kilometrów bez większych problemów. Jednak uważać trzeba na manualne skrzynie biegów, w których zużywają się łożyska a wszystko zaczyna szumieć. Czasami w dieslach z uwagi na wysoki moment obrotowy zdarzają się uszkodzenia przegubów.

Mocne strony

  • Dobre właściwości jezdne
  • Przestronne wnętrze i duży bagażnik (w wersji hatchback)
  • Niska awaryjność
  • Nowoczesny i agresywny design

Słabe strony

  • Wysokie spalanie (szczególnie w wersjach z silnikami benzynowymi o dużej mocy)
  • Wysokie ceny części zamiennych
  • Niektóre egzemplarze mogą być wrażliwe na korozję
  • Problemy z manualną skrzynią biegów
Podsumowanie

Honda Civic VIII generacji to samochód kompaktowy, który nie miał łatwo. Ze względu na awangardową stylistykę miał tyle samo zwolenników co przeciwników. Po latach już się opatrzył i na drogach nie budzi większego zainteresowania. Jednak dzięki ponadczasowemu wyglądowi jest idealnym autem z drugiej ręki, ponieważ nadal wygląda świeżo. Zwrócić należy uwagę na skrzynie biegów i korozje, jeśli tutaj jest ok nie powinniście mieć z UFO większych problemów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *