BMW Serii 5 F10 – Komfort, Sport i Duże Koszty

Wstęp

BMW serii 5 F10 to samochód, który zasługuje na uwagę każdego miłośnika motoryzacji. Oferuje on wysoki komfort jazdy, dobrą jakość wykonania i atrakcyjny wygląd. Jest to model, który z pewnością przyciąga wzrok na drodze i sprawia, że każda podróż staje się przyjemnością.

BMW F10 to samochód, który łączy w sobie elegancję, luksus i innowacyjność. Jest to samochód, który zasługuje na uwagę każdego miłośnika motoryzacji, niezależnie od tego, czy jesteś zapalonym fanem BMW, czy po prostu szukasz solidnego, niezawodnego i stylowego samochodu. Znany ze swojej wyjątkowej dynamiki jazdy, precyzyjnego prowadzenia i luksusowego wnętrza, BMW F10 jest prawdziwym testamentem niemieckiego inżynierstwa i designu.

Historia modelu

BMW F10 to siódma generacja popularnej serii 5, która zadebiutowała w 2010 roku. Jest to samochód, który wprowadził wiele innowacji i ustanowił nowe standardy w swojej klasie. Od momentu swojego debiutu, F10 zyskało uznanie zarówno krytyków, jak i kierowców na całym świecie. Zaprojektowany przez Jacek Fröhlicha, F10 przyniósł nowy język stylistyczny dla BMW, z wyraźniejszymi liniami i bardziej muskularnym wyglądem.

BMW serii 5 F10 to samochód klasy wyższej średniej produkowany przez niemiecką firmę BMW od 2010 do 2017 roku. Jest to szósta generacja popularnej serii 5, która zadebiutowała na rynku w 1972 roku. Model F10 zastąpił poprzednią generację E60, wprowadzając szereg nowych technologii i usprawnień.

Opis wnętrza i jego praktyczności

Wnętrze BMW serii 5 F10 to połączenie luksusu, komfortu i nowoczesnej technologii. Jakość wykonania jest na najwyższym poziomie, a użyte materiały są trwałe i estetyczne. Przestronne wnętrze oferuje dużo miejsca dla pasażerów, a także duży bagażnik, który pomieści bagaż na długie podróże.

Wnętrze BMW F10 jest równie imponujące, co jego zewnętrzne wykończenie. Jest przestronne, komfortowe i pełne luksusowych udogodnień. Wszystko, od materiałów wykończeniowych po układ deski rozdzielczej, zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i wygodzie kierowcy i pasażerów. Wnętrze jest wykończone najwyższej jakości materiałami, w tym skórą, drewnem i aluminium. F10 oferuje również wiele miejsca dla pasażerów, zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także duży bagażnik o pojemności 520 litrów.

Siniki

  1. Silniki benzynowe: Wersje benzynowe mają oznaczenia od 520i do 550i, nie licząc M5 i jej odmian. Wszystkie wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa. Tylko jeden silnik ma 4 cylindry – to „dwulitrówka” o mocy 184 KM (520i) i 245 KM (528i; od 2011 r.). Jednostki R6 delikatnie różnią się pojemnością. 523i oraz 528i (do 2011)/530i mają 2996 cm³, a 306-konne 535i – 2979 cm³. Ostatniego oferowano przez cały okres produkcji generacji F10 i na jego bazie stworzono hybrydową serię 5 Active Hybrid (340 KM), którą należy traktować wyłącznie jako rynkową ciekawostkę. 550i napędza już 4,4-litrowe V8 generujące 408/450 KM (po liftingu). Ten sam silnik wykorzystuje również BMW M5, lecz jego moc podniesiono do 560, 575 (M5 Competition) oraz 600 KM (M5 „30 Jahre M5”).
  2. Silniki Diesla: Diesle można podzielić na dwie kategorie: 2-litrowe R4 i 3-litrowe R6. Najczęściej w ogłoszeniach trafiają się pierwsze z nich. Nazwano je 518d (najsłabsze, 143/150 KM, pojawiły się po liftingu), 520d oraz 525d (z biturbo). Uwaga: oznaczenie 525d do 2011 roku dotyczyło silnika 3.0 R6 w bazowej wersji (204 KM). Już w 520d można liczyć na niezłe osiągi, ale i tak radzimy poświęcić więcej czasu na znalezienie zadbanej „3-litrówki” – od dawna należy on do ścisłej czołówki najlepszych silników BMW. W wersji z pojedynczym turbodoładowaniem ma 245/258 KM (530d), podwójnym – 299/313 KM (535d), potrójnym – 381 KM (M550d). Z doświadczenia wiemy, że lepiej pozostać przy 530d. To optymalna opcja, jeśli weźmiemy pod uwagę osiągi, spalanie oraz koszty utrzymania.

Awaryjność

W nowoczesnym samochodzie klasy wyższej mającym 9-letni staż na rynku jest się co popsuć. Zaczniemy od silników. Nie mamy dobrych wieści dla zwolenników jak najtańszej jazdy serią 5 – silniki benzynowe nie nadają się do założenia gazu, a dwulitrowe diesle (N47) trapią problemy z nietrwałym łańcuchem rozrządu. Wymianę utrudnia lokalizacja od strony skrzyni biegów (3-4 tys. zł). Warto przygotować się też na konieczność regeneracji/wymiany turbosprężarki (przy przebiegach przekraczających 200 tys. km). Benzynowe 2.0 z kolei mają nietrwałą pompę oleju, a 3.0d – pompę cieczy (wszystko przez słabej jakości plastikowy wirnik).

Koszty

Ceny najtańszych aut z pierwszego roku produkcji spadły do poziomu 35 tys. zł, ale lepiej brać po uwagę auta o 10 tys. zł droższe. Na serię 5 po liftingu trzeba dołożyć przeważnie od 55 tys. zł wzwyż. Optymalny budżet: okolice 60-70 tys. zł. Wtedy można liczyć na zadbane auto z przebiegiem nieprzekraczającym 200 tys. km. Najdroższe egzemplarze z ostatniego roku produkcji kosztują 120-130 tys. zł. M5 zaczynają się od 150 tys. zł.

Utrzymanie

BMW serii 5 to auto klasy premium, więc koszty utrzymania nie będą niskie. Wymiana oleju w silniku to koszt około 300-400 zł, a w skrzyni biegów – 800-1000 zł. Wymiana klocków hamulcowych to wydatek rzędu 500-700 zł na oś, a tarcz – 800-1000 zł. Wymiana rozrządu w silniku benzynowym to koszt około 1500-2000 zł, a w dieslu – 3000-4000 zł. Wymiana amortyzatorów to wydatek rzędu 1500-2000 zł na oś.

Spalanie

Średnie spalanie dla różnych modeli BMW F10 wynosi od 4,5 do 10,5 l/100km. Najoszczędniejszy jest model 518d, który zużywa średnio 4,5 l/100km, podczas gdy najbardziej paliwożerny model, M5, zużywa średnio 10,5 l/100km.

Informacje o prowadzeniu

BMW serii 5 F10 jest znane z doskonałego prowadzenia. Jest to jeden z najważniejszych aspektów, które wyróżniają BMW od innych marek.

Jakość zawieszenia

Zawieszenie w BMW F10 jest skonstruowane tak, aby zapewnić doskonałą stabilność na drodze i precyzyjne prowadzenie, nawet przy wyższych prędkościach. Jest to możliwe dzięki zaawansowanemu systemowi zawieszenia, który składa się z niezależnego zawieszenia przedniego i tylnego, a także z systemu sterowania dynamicznego, który pozwala kierowcy dostosować charakterystykę zawieszenia do swojego stylu jazdy.

Komfort podróżowania

Komfort podróżowania w BMW F10 jest na bardzo wysokim poziomie. Fotele są wygodne i dobrze podtrzymują ciało, a także oferują wiele możliwości regulacji, co pozwala na idealne dopasowanie pozycji do preferencji kierowcy. Wnętrze jest dobrze wyciszone, co minimalizuje hałas z zewnątrz, a system audio o wysokiej jakości zapewnia doskonałe doznania muzyczne podczas jazdy.

Hałas w kabinie

Hałas w kabinie jest dobrze tłumiony, dzięki czemu podróżowanie BMW F10 jest komfortowe nawet na długich dystansach. Szczególnie w wersjach z silnikami diesla, które są znane z niskiego poziomu hałasu i wibracji.

Informacje o mocnych i słabych stronach

BMW serii 5 F10 ma wiele mocnych stron, ale jak każdy samochód, ma też swoje słabe strony. Poniżej przedstawiam najważniejsze z nich:

Mocne strony:

  • Jakość wykonania: BMW F10 jest znane z doskonałej jakości wykonania. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są trwałe i estetyczne, a sama konstrukcja jest solidna i odporna na zużycie.
  • Komfort jazdy: Dzięki zaawansowanemu zawieszeniu i dobrze wyciszonej kabinie, jazda BMW F10 jest bardzo komfortowa. Jest to samochód, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na długich trasach.
  • Dobre prowadzenie: BMW F10 oferuje doskonałe prowadzenie, dzięki czemu jazda tym samochodem jest prawdziwą przyjemnością. Precyzyjne układ kierowniczy i dobrze zbalansowane zawieszenie sprawiają, że F10 jest bardzo stabilne na drodze, nawet przy wyższych prędkościach.
  • Szeroki wybór silników: BMW F10 oferuje szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i dieslowskich. Dzięki temu każdy kierowca może wybrać model, który najlepiej spełni jego oczekiwania.

Słabe strony:

  • Koszty utrzymania: Koszty utrzymania BMW F10 mogą być dość wysokie. Części zamienne są drogie, a serwisowanie może być kosztowne, zwłaszcza jeśli chodzi o naprawy mechaniczne.
  • Awaryjność: Niektóre modele F10 mogą mieć problemy z awaryjnością, zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę i silniki diesla.
  • Spalanie: Spalanie w niektórych modelach F10 może być dość wysokie, zwłaszcza w przypadku silników benzynowych.

Podsumowanie

BMW serii 5 F10 to samochód, który oferuje doskonałą jakość wykonania, komfort jazdy i dobre prowadzenie. Szeroki wybór silników pozwala na dopasowanie modelu do indywidualnych potrzeb kierowcy. Jednak koszty utrzymania mogą być dość wysokie, a niektóre modele mogą mieć problemy z awaryjnością.

Jeśli szukasz samochodu klasy premium, który oferuje luksus, komfort i dobre osiągi, BMW F10 może być dobrym wyborem. Jednak przed zakupem warto dokładnie sprawdzić stan techniczny samochodu i zasięgnąć opinii zaufanego mechanika.

Pamiętaj, że każdy samochód używany ma swoją historię, więc ważne jest, aby dokładnie sprawdzić jego stan przed zakupem. Zawsze warto zainwestować w pełne sprawdzenie techniczne samochodu, aby uniknąć niespodzianek po zakupie.

Mam nadzieję, że te informacje pomogą Ci podjąć decyzję o zakupie BMW serii 5 F10. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, chętnie na nie odpowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *