Używany Opel Corsa D 2006-2014

mat prasowe

Czwarta generacja Opla Corsy jako pierwsza w tej klasie samochodów przekroczyła długość 4 m. Dzięki temu auto jest dużo przestronniejsze, a jednocześnie zachowało swoją użyteczność w mieście. Zyskując za to na wykorzystaniu tego samochodu na dłuższych trasach. Z niewiadomych względów Corsa D nigdy nie cieszyła się dużą popularnością. Oczywiście na drogach jeździ ich całkiem sporo ale jak zapytacie znajomych „jakie auto kupić?” to w odpowiedzi usłyszycie: Oczywiście Opla Corse!

Praktyczność

Zacznijmy jak poprzednio od cech praktycznych. Bagażnik posiada 285l a po złożeniu siedzeń 1050l. Przestrzeń po położeniu siedzeń jest prawie płaska, a podłoga kufra jest regulowana. Dzięki regularnym kształtom zmieścimy całkiem sporo rzeczy. Osobną kwestią jest miejsce w środku. Przez wspomniany rozstaw osi we wnętrzu wygodnie zasiądą nawet 4 osoby co nie jest często spotykane w tych segmentach.

mat.prasowe

A co wewnątrz

Jeśli chodzi o kokpit to jest on bardzo podobny do tych spotykanych we wszystkich Oplach z tamtego okresu. Jest poprawny, mimo trochę tandetnych ,,srebrnych,, wstawek ma w sobie coś interesującego. Mimo upływu lat nadal prezentuje się atrakcyjne. Zdarzają się wersje z kolorowym kokpitem, który nawet dzisiaj wygląda nieźle. Przełączniki na kierownicy działają bardzo dobrze pomagając w codziennym użytkowaniu pojazdu. Jedynym elementem wskazującym na poprzednią epokę jest centralny wyświetlacz. Czarna kontrastowa czcionka i pomarańczowe podświetlenie przypomina nieco starego Siemensa SL45i. Nie można za to odmówić mu jego. Nawet w ostrym słońcu wszystkie informacje są świetnie widoczne.

Prowadzenie

Corsa nastawiona jest raczej na komfort. Zawieszenie jest miękko zestrojone, a precyzja prowadzenie pozostawia sporo do życzenia, nie grzeszy również trwałością. Lewarek skrzyni biegów swoją pracą bardziej przypomina stare francuskie samochody. Jego praca jest nieprecyzyjna, sprawia wrażenie gumowego. Z tego względu przy dużych przebiegach prowadzenie Opla może nieco przypominać sterowanie łodzią. Należy więc po zakupie dokładnie przejrzeć wszystkie elementy układu jezdnego.

Ze względu na stosunkowo dużą masę pojazdu oraz nasze założenia tylko najmocniejsze silniki warte są grzechu. W szczególności można polecić benzynowy 1.4 o mocy 101 km. Po liftingu 2 2012 pojawił się jeszcze 120 km 1.4 Turbo Nie zabrakło oczywiście blisko 200-konnej Corsy OPC (w limitowanej serii Nurburgring Edition: 211 KM).

Z silników diesla warto polecić legendarne już 1.7 CDTI produkcji Isuzu o mocach 125/130 km jednak jest to biały kruk w tym modelu. Pozostałe jednostki wysokoprężne są za słabe do tego samochodu. Ewentualnie można wziąć pod uwagę 1.3 CDTI o mocy 95 km Oferuje przyzwoite osiągi przy niskim spalaniu.

Utrzymanie

Jeśli chodzi o koszty utrzymania Opel Corsa nie odbiega standardem od konkurencji. Zaprezentowane jednostki benzynowe są z reguły bezawaryjne o ile wymieniany był w nich regularnie olej, a auto nie było katowane we flocie. Jak we wszystkich jednostkach wysokoprężnych awarią ulega osprzęt. Przy około 200 tys przebiegu możemy zapoznać się ze stanem DPF, turbiny, wtrysków czy dwumasy. Awaryjne potrafi być również zawieszenie(o tym pisałem wcześniej). Największą bolączką może być ,,ruda sz…,, czyli rdza. Korodować mogą okolice błotników oraz klapy bagażnika.

mat.prasowe

Ceny wahają się między 8 a 20 tys za najmłodsze i najmocniejsze Corsy. Warto zwracać uwagę na wyposażenie. Możemy trafić na wersję ABC nie mającej na pokładzie niczego a możemy również trafić na rodzynka ze skórzaną tapicerką i nawigacją. Podsumowując jest to ciekawe przestronne auto do poruszania się głownie po mieście. Posiada ciekawą stylistykę i jest miłe dla oka. Natomiast może rdzewieć i tym samym zniszczyć dobre wrażenie. Jest również mało przyjemna w prowadzeniu. Ma swoje wady i zalety mimo tego nadal jest jednym z najciekawszych aut w tej cenie i segmencie.

Zalety

  • duża ilość miejsca w środku
  • ergonomiczne wnętrze
  • szeroka gama silników
  • niezłe właściwości jezdne

Wady

  • ,,gumowe zawieszeni”
  • słabo zabezpieczone przed rdzą nadwozie
  • niskie osiągi
  • najlepsze wersje silnikowe trudno dostępne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *