Używany Volkswagen Polo IV 9N3 

mat.prasowe

Często o Polo mówi się, że jest małym Golfem. W większości przypadków wydaję się być to komplementem jednak w pewnych kwestiach tak nie jest. Szczególnie to widać w Polo po trzeciej modernizacji. Z daleka trudno go odróżnić od swojego starszego brata. Z tego powodu z jednej strony jest to ciągle samochód świeży z drugiej strony jest on trochę nudny i zdążył się już opatrzeć, a na drogach nie robi większego wrażenia.

Praktyczność

Przejdźmy może do praktyczności. Bagażnik posiada 270l po złożeniu siedzeń może to być 1030l. Podłoga nie będzie wtedy całkiem płaska co może utrudniać przewiezienie większego bagażu. Kubatura kufra nie jest największa w swojej klasie jednak jest on regularnych kształtów. Na codzień nie powinno stanowić to większego problemu.

mat.prasowe

Wnętrze

Wnętrze jest hmm.. Delikatnie mówiąc poprawne. Nie zrozumcie mnie źle nie o to chodzi, że jest źle spasowane czy źle wykończone. Jest po prostu nijakie. Oczywiście jak na VW przystało jest ergonomicznie i wygodnie. Jednak brakuje tego czegoś co sprawiłoby uśmiech na twarzy od samego przebywania we wnętrzu. Przełączniki mają tendencję do wycierania się. Plastiki raczej nie skrzypią chodź są twarde i mało przyjemne.

Prowadzenie

Prowadzenie natomiast to inna para kaloszy. Jest sprężyście, precyzyjnie. Skrzynia biegów działa z przyjemnym oporem. Czasami mamy wrażenie, że poruszamy się większym samochodem. Jednak ten efekt mija gdy wjedziemy na autostradę wtedy daje o sobie znać słabe wygłuszenie pojazdu.

Silniki

Silników było wiele podstawowa jednostka benzynowa ma 3-cylindrowy silnik o pojemność 1,2 l. Dostępna jest w następujących wariantach mocy: 54, 55, 50, 60, 64 oraz 70 KM. W najsłabszym wariancie auto osiąga ,,setkę’’ w 17,5 s co jest tragicznym wynikiem, a w przypadku topowego robi to w 14,5 s. Najgorszym elementem jest nietrwały łańcuch rozrządu, poza tym żadna z odmiany tego silnika nie może pochwalić się zbyt dobrą dynamikę. Zdecydowanie odradzamy wybór motoru 1,2 l. Polecam benzynowe 1.4 ( 101 km ), oraz benzynowe 1.6. Oba zapewniają przyzwoite osiągi oraz akceptowalne spalanie. Zachowując przy tym niską awaryjność. Na szycie oferty silnikowej są odmiany GTI z turbodoładowaną jednostką o pojemności 1,8 l. Podstawowy wariant GTI ma 150 KM, a mocniejszy 180 KM. To jednostka, z której można wykrzesać ponad 200 KM bez poważniejszych ingerencji mechanicznych. GTI w zależności od mocy osiąga ,,setkę’’ w 7,5-8,2 s.

Z silników wysokoprężnych polecam warianty 1.9 TDI 101 km oraz sławne ASZ czyli 130 km. Oba charakteryzują się bardzo dobrymi osiągami, niską awaryjnością, przyzwoitym spalaniem. Wadą może być natomiast ich kultura pracy co w połączeniu ze słabym wygłuszeniem może powodować dyskomfort.

Eksploatacja

Jeśli chodzi o eksploatację to rzadko zdarzy nam się sytuacja, że Polo stanie na drodze i będzie trzeba je holować. Najczęściej awarią ulega osprzęt silnika. Biorąc pod uwagę popularność i wiek tego modelu z łatwością znajdziemy zamienniki do każdej części, a każdy mechanik zna ten pojazd na wylot. Z tego też względu należy uznać że VW jest tani w utrzymaniu. Jak w każdym samochodzie zalecam częste wymiany oleju. W 1.9 TDI należy zwrócić uwagę na wymianę rozrządu natomiast w 1.4 na stan pierścieni (jeśli auto zużywa olej należy się tematem zainteresować).

mat.prasowe

Za cenę 10 tys zł możemy zakupić auto z rocznika 2008 > z całkiem niezłym wyposażeniem. W mocniejszych wersjach silnikowych standardem było nawet ESP. Klimatyzacja, radio czy elektryczne szyby powinny znaleźć się w większości szukanych egzemplarzy. Czasami zdarzy się nawet skórzana podgrzewana tapicerka czy spryskiwacze reflektorów. Podsumowując jest to bardzo ciekawa oferta jednak nie polecam jej osobom poszukującym dużej przestrzeni, a raczej tym, którzy bardziej cenią dobre właściwości jezdne.

Zalety

  • wysoki komfort jazdy
  • ergonomiczne wnętrze
  • szeroka gama silników
  • bardzo dobre własności jezdne

Wady

  • mały bagażnik
  • hałaśliwe turbodiesle
  • nudne wnętrze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *