Używany Peugeot 207 (2006-2012)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/207.jpeg?resize=615%2C447&ssl=1)
207 jest następcą znanego i cenionego na rynku samochodów używanych modelu 206. Trzeba przyznać bardzo dobrym następcą. Jest to jeden z najciekawszych aut w tym segmencie w tych rocznikach. Wyróżniał się głownie mnogością wersji. Oferowany był jako hatchback 3d i 5d, kombi (SW) oraz kabriolet, a właściwie coupe-cabrio (CC) z elektrycznie składanym sztywnym dachem.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/207-3.jpeg?resize=1024%2C719&ssl=1)
Praktyczność
No to zaczynamy jak poprzednio. Czyli od funkcjonalności. Pierwszą rzeczą rzucającą się w oczy to długość samochodu, która osiąga ponad 4 m w efekcie całkiem komfortowo podróżują w nim 4 osoby, a awaryjnie nawet 5. Samochód jest dość wysoki, dzięki czemu podróżnym typowego wzrostu nie powinno też brakować miejsca nad głową. Bagażnik hatchbacka zmieści rozsądne 270 l z możliwością powiększenia do 923 l. Do 207 SW wejdzie trochę więcej, ale bez „szaleństw” (337-1258 l). Można liczyć na obszerny otwór załadunkowy i bardzo dobrą ustawność kufrów. Wyjątek: coupe-cabrio, które oferuje, w zależności od położenia dachu, od 145 do 370 l przestrzeni bagażowej.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/207-2.jpeg?resize=1290%2C960&ssl=1)
Wygląd
Na zewnątrz widzimy ciekawą linię nadwozia. Ostre krawędzie połączone są z obłymi kształtami. Dzięki temu auto mimo swojego wieku nadal wygląda atrakcyjnie. We wnętrzu natomiast mamy swego rodzaju misz maż. Z jednej strony ładna trójramienna kierownica i opcjonalny duży kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego z drugiej mnogość dosyć tandetnych przycisków. Opcjonalne ,,sportowe” białe zegary robią robotę nadając agresywnego charakteru. Warto poszukać wersji wyposażonej w takie cudeńko. Jakoś użytych materiałów jest wystarczającej jakości dobrze znosząc próbę czasu. Fotele są wygodne z delikatnym zarysowaniem trzymania bocznego, nawet na dłuższej trasie nie powodują nadmiernego bólu pleców.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/207-4.jpeg?resize=1024%2C613&ssl=1)
Prowadzenie
Co do prowadzenia Peugeota to jest ono pomiędzy komfortem a sportem. Jeśli weźmiemy pod uwagę Polo czy Ibizę gdzie zawieszenie jest raczej twarde, a np Fabię gdzie jest trochę kanapowe. To w 207 uświadczymy pewnego rodzaju kompromis. Na trasie pełnej nierówności nie powinniśmy stracić plomb natomiast w razie awaryjnej sytuacji nie skończymy na drzewie ;). Przy większych prędkościach podobnie jak w innych autach tej klasy zaczyna być głośno jednak do 120 km/h powinno w środku być miło i przyjemnie.
Silniki
Największą bolączką modelu okazały się benzynowe silniki dostępne głównie po liftingu, których nie skonstruowała francuska marka czyli 1.6 VTi (120 KM) i THP (150/156/175 KM). Najgorszym elementem jest słaby napinacz łańcucha rozrządu, w efekcie czego łańcuch się wyciąga, zaczyna klekotać i nadaje się do wymiany. Podobne usterki dotykają również pochodzącego z tej samej rodziny 1.4 VTi (95 KM). Polecić mogę starsze 1.4 (88 KM) lub 1.6 (109 KM) z paskiem rozrządu z naciskiem na ten drugi.
Jeśli chodzi o diesle to szukajmy silnika 1.6 HDi (90/92/109/112 KM). W kwestii spalania każda z wersji jest porównywalna domagają się niecałych 5 l/100 km. Nie są też nadmiernie awaryjne. Oczywiście przy dużych przebiegach mogą pojawić się bolączki osprzętu ale to dotyczy każdego silnika wysokoprężnego.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/207_5.jpeg?resize=1024%2C652&ssl=1)
Peugeot 207 jest popularnym modelem dlatego na rynku wtórnym znajdziemy sporo egzemplarzy. W cenie do 10 tys powinniśmy znaleźć całkiem nieźle wyposażoną sztukę przynajmniej z silnikiem 1.4 88 km jeśli znajdziemy wersję 1.6 warto do niej dopłacić wtedy przyjemność z jazdy będzie znacznie większa.
Zalety
- interesujące nadwozie
- wysoka bezawaryjność
- uniwersalne zawieszenie
- mnogość wersji nadwozia
Wady
- dużo awaryjnych silników
- duża ilość zajechanych egzemplarzy
- najlepsze wersje silnikowe trudno dostępne