Używany Peugeot 207 (2006-2012)

mat.prasowe

207 jest następcą znanego i cenionego na rynku samochodów używanych modelu 206. Trzeba przyznać bardzo dobrym następcą. Jest to jeden z najciekawszych aut w tym segmencie w tych rocznikach. Wyróżniał się głownie mnogością wersji. Oferowany był jako hatchback 3d i 5d, kombi (SW) oraz kabriolet, a właściwie coupe-cabrio (CC) z elektrycznie składanym sztywnym dachem.

mat.prasowe

Praktyczność

No to zaczynamy jak poprzednio. Czyli od funkcjonalności. Pierwszą rzeczą rzucającą się w oczy to długość samochodu, która osiąga ponad 4 m w efekcie całkiem komfortowo podróżują w nim 4 osoby, a awaryjnie nawet 5. Samochód jest dość wysoki, dzięki czemu podróżnym typowego wzrostu nie powinno też brakować miejsca nad głową. Bagażnik hatchbacka zmieści rozsądne 270 l z możliwością powiększenia do 923 l. Do 207 SW wejdzie trochę więcej, ale bez „szaleństw” (337-1258 l). Można liczyć na obszerny otwór załadunkowy i bardzo dobrą ustawność kufrów. Wyjątek: coupe-cabrio, które oferuje, w zależności od położenia dachu, od 145 do 370 l przestrzeni bagażowej.

mat.prasowe

Wygląd

Na zewnątrz widzimy ciekawą linię nadwozia. Ostre krawędzie połączone są z obłymi kształtami. Dzięki temu auto mimo swojego wieku nadal wygląda atrakcyjnie. We wnętrzu natomiast mamy swego rodzaju misz maż. Z jednej strony ładna trójramienna kierownica i opcjonalny duży kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego z drugiej mnogość dosyć tandetnych przycisków. Opcjonalne ,,sportowe” białe zegary robią robotę nadając agresywnego charakteru. Warto poszukać wersji wyposażonej w takie cudeńko. Jakoś użytych materiałów jest wystarczającej jakości dobrze znosząc próbę czasu. Fotele są wygodne z delikatnym zarysowaniem trzymania bocznego, nawet na dłuższej trasie nie powodują nadmiernego bólu pleców.

mat.prasowe

Prowadzenie

Co do prowadzenia Peugeota to jest ono pomiędzy komfortem a sportem. Jeśli weźmiemy pod uwagę Polo czy Ibizę gdzie zawieszenie jest raczej twarde, a np Fabię gdzie jest trochę kanapowe. To w 207 uświadczymy pewnego rodzaju kompromis. Na trasie pełnej nierówności nie powinniśmy stracić plomb natomiast w razie awaryjnej sytuacji nie skończymy na drzewie ;). Przy większych prędkościach podobnie jak w innych autach tej klasy zaczyna być głośno jednak do 120 km/h powinno w środku być miło i przyjemnie.

Silniki

Największą bolączką modelu okazały się benzynowe silniki dostępne głównie po liftingu, których nie skonstruowała francuska marka czyli 1.6 VTi (120 KM) i THP (150/156/175 KM). Najgorszym elementem jest słaby napinacz łańcucha rozrządu, w efekcie czego łańcuch się wyciąga, zaczyna klekotać i nadaje się do wymiany. Podobne usterki dotykają również pochodzącego z tej samej rodziny 1.4 VTi (95 KM). Polecić mogę starsze 1.4 (88 KM) lub 1.6 (109 KM) z paskiem rozrządu z naciskiem na ten drugi.

Jeśli chodzi o diesle to szukajmy silnika 1.6 HDi (90/92/109/112 KM). W kwestii spalania każda z wersji jest porównywalna domagają się niecałych 5 l/100 km. Nie są też nadmiernie awaryjne. Oczywiście przy dużych przebiegach mogą pojawić się bolączki osprzętu ale to dotyczy każdego silnika wysokoprężnego.

mat.prasowe

Peugeot 207 jest popularnym modelem dlatego na rynku wtórnym znajdziemy sporo egzemplarzy. W cenie do 10 tys powinniśmy znaleźć całkiem nieźle wyposażoną sztukę przynajmniej z silnikiem 1.4 88 km jeśli znajdziemy wersję 1.6 warto do niej dopłacić wtedy przyjemność z jazdy będzie znacznie większa.

Zalety

  • interesujące nadwozie
  • wysoka bezawaryjność
  • uniwersalne zawieszenie
  • mnogość wersji nadwozia

Wady

  • dużo awaryjnych silników
  • duża ilość zajechanych egzemplarzy
  • najlepsze wersje silnikowe trudno dostępne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *