Używany Peugeot 307 (2001-2008)

Peugeot 307 jest już dosyć wiekowym samochodem. Ostatnie egzemplarze pojawiły się w 2008 r. I tylko takimi powinniśmy być zainteresowani. Należy podkreślić, że w 2002 auto sięgnęło po tytuł Car of the Year. Model ten jest następcą znanego i lubianego modelu 306. Jest od niego dużo nowocześniejszy i z tego powodu wynika większość problemów z tym pojazdem, ale o tym później.

mat. prasowe

Praktyczność

Peugeot 307 jest jednym z najbardziej przestronnych samochodów w tej klasie. Pod tym względem szczególnie bryluje wersja kombi z wydłużonym o 10 cm rozstawem osi. Ma ona też zdecydowanie bardziej rodzinny charakter, bowiem w drugim rzędzie umieszczono trzy osobne fotele, podczas gdy w hatchbackach uświadczymy tradycyjną kanapę. Ok. 1,5 m wysokości kompaktowego Peugeota pozytywnie rzutuje na ilość miejsca na głowy, niezależnie od zajmowanego miejsca. Z jednym wyjątkiem: dwóch dodatkowych miejsc w bagażniku 307 SW, ponieważ opcjonalnie homologowano go na 7 osób. W takiej konfiguracji przestrzeń bagażowa praktycznie nie istnieje, natomiast po wyjęciu „awaryjnych” miejsc rośnie już do pokaźnych 575 l. Hatchbacki zabiorą na pokład 350 l, z kolej kabriolet, w zależności od położenia dachu, od 204 do 350 l pakunków.

Wnętrze

Deska rozdzielacza tego poczciwego modelu trąci już trochę myszką, jednocześnie pozostając czytelna i ergonomiczna. Ciekawą rzeczą są manetki do obsługi tempomatu, które są używane w Peugeotach po dziś. Dekory wewnątrz są zwykle srebrne, czasami w wyższych wersjach wyposażenia zdążają się takie imitujące drewno. Zaznaczyć trzeba również fakt, że w 307 z łatwością znajdziemy egzemplarze bardzo bogato wyposażone. Skórzana tapicerka z podgrzewaniem nie jest niczym wymyślnym a panoramiczny dach bardzo przyjemnie rozjaśnia wnętrze.

Silniki

Benzynowe jednostki otwierał 1.4 (75 i 88 KM), 1.6 (109 KM) i 2.0 (136, 140 i 177 KM). Warto zwrócić uwagę na udane jednostki diesla. W modelu 307 do wyboru były silniki 1.4 HDi (68 KM), 1.6 HDi (90 i 109 KM) i 2.0 HDi (90, 107 i 136 KM). Rynkowym przebojem jest 90-konna wersja 1.6 HDi, która nie posiada dwumasowego koła zamachowego, turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz filtra DPF.

mat. prasowe

Awaryjność

Tak jak wspomniałem na początku, szukajmy egzemplarzy z końca produkcji te z początku cierpiały na choroby wieku dziecięcego takie jak awarie wspomagania, szalejąca elektronika czy awarie pomp ABS. Nawet po lifcie, w którym zmieniono architekturę na system CAN nadal szwankuje elektronika jednak w znacznie mniejszym zakresie. Często linki od wybieraka skrzyni biegów się rozciągają przez co staje się bardzo nieprecyzyjna. Na szczęście auto jest dobrze zabezpieczone przed korozją.

mat. prasowe

Podsumowanie

Mimo wad jakie opisałem, wszelkie naprawy nie są już straszne współczesnym mechanikom. Peugeot 307 jest wygodny i przestrony. Posiada bogate wyposażenie i atrakcyjny wygląd. Jednak szwankująca elektronika może doprowadzać do szewskiej pasji. Z tego względu nie jest to auto dla każdego. Jeśli potrafimy sami ,,pogrzebać,, przy samochodzie i nie denerwują nas drobne awarie, które bardzo rzadko spowodują zatrzymanie się pojazdu, to jest to samochód dla nas. Jeśli jednak cenimy święty spokój poszukajmy czegoś innego.

Zalety

  • Komfortowe zawieszenie
  • Niska cena zakupu
  • Bogate wyposażenie
  • Brak problemów z korozją

Wady

  • Awaryjna elektronika
  • Problemy wieku dziecięcego
  • Nudne wnętrze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *