Używany Renault Megane II (2002-2009)

Renault Megane II zostało zaprezentowane w 2002 w Genewie. Wtedy zasłynęło pierwszą rzeczą a mianowicie awangardowym Designem.  Od początku podzielił przyszłych właścicieli na dwie grupy. Pierwszą, który uważali, że jest równie piękne co Multipla. Oraz drugą uważająca Megane za prawdziwą piękność. Po latach niestety objawiła się kolejna charakterystyczna rzecz a mianowicie awaryjna elektronika, której znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczna choinka na zegarach.

RENAULT Megane II FL RS F1 Team R26 2.0T 230KM 6MT 2006r.

Praktyczność

Zacznijmy od początku. Jak w każdym teście pierwszą sprawdzaną rzeczą jest praktyczność. Renault Megane oferowany był w wielu wersjach nadwozia. 3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, sedan oraz coupé-cabrio (CC). Pomijając wersję CC, każda Megane może posłużyć jako rodzinne auto. W ich wnętrzach bezproblemowo mieszczą się cztery osoby, a bagażniki przyjmą duża ilości bagażu. Przestrzeń bagażowa wersji hatchback wynosi 330 l (po złożeniu tylnej kanapy 1190 l), wersje kombi i sedan oferują już 520 l. W GrandTour istnieje możliwość złożenia tylnego rzędu siedzeń i powiększenia tej przestrzeni do 1600 l. W przypadku mniej rodzinnej wersji Coupé-Cabrio pojemność bagażnika to jedynie 190 l, a powiększyć ją można tylko poprzez złożenie twardego dachu. Wtedy otrzymamy przestrzeń o pojemności ok. 490 l.

Wnętrze

W tym samochodzie obsługa odbywa się tylko w analogowy sposób co trochę dziwi, ponieważ rywale stosowali już np. wyświetlacze zamiast analogowych wskaźników (np. Citroen C4 I). W Megane II nie uświadczymy stacyjki, a jedynie slot na kartę uruchamiającą oraz guzik startu silnika. Niestety te urządzenia już jako kilkuletnie bywały awaryjne. Bardzo często zdarzają się problemy braku możliwości otworzenia auta lub problemy z jego odpaleniem. Bogatsze wersje otrzymywały wysuwany u góry ekran wyświetlający nawigację. Ciekawie prezentują się samochody z beżowym wnętrzem. Trzeba pamiętać jednak, że na nim najbardziej widać upływ lat. Montaż materiałów mocno kuleje w drugiej generacji Megane, same tworzywa nie są jednak takie złe. Raczej nie ustrzeżemy się zaawansowanego wytarcia materiału na najczęściej chwytanych elementach.

Silniki

Listę benzynowych silników otwiera 1.4 16V w dwóch wersjach mocy – 82 i 98 KM. Dalej mamy 113-konnego 1.6 16V i 135-konnego 2.0 16V, oba z systemem zmiennych faz rozrządu. Drugi występował także w odmianie turbodoładowanej o mocy 163 KM lub 225/230 KM w topowym Megane’ie RS. Wszystkie silniki nadają się do zastosowania razem z zasilaniem LPG. Silniki wysokoprężne miały 3 warianty pojemności 1.5 dCi (82-106 KM), 1.9 dCi (90-130 KM) i wprowadzone po liftingu 2.0 dCi (150-173 KM).

Silniki Diezla można określić jako awaryjne.  Jak w większości tego typu konstrukcji awaryjny jest osprzęt. Niestety jednostki Renaulta są dodatkowo bardzo wrażliwe na zbyt rzadką wymianę oleju. W benzynowych częstym awariom ulegają zmienne fazy rozrządu. Z drugiej strony nadwozie jest bardzo dobrze zabezpieczone przed rdzą a zawieszenie odporne jest na nasz stan dróg.

Podsumowanie

Wbrew pozorom i krążącym opiniom Renault Megane II jest samochodem godnym polecenia.  Jedynie co musimy zrobić to poszukać zadbanego egzemplarza koniecznie po liftingu, w którym rozwiązano dużą część problemów. Unikajmy również silników wysokoprężnych. Jeśli zastosujemy się do podanych wskazówek powinniśmy być zadowoleni z zakupu szczególnie biorąc pod uwagę niską cenę zakupu.

Zalety

  • dużo miejsca w przestrzeni bagażowej
  • dobre zabezpieczenie przed korozją
  • duża ergonomia we wnętrzu

Wady

  • nieprecyzyjna skrzynia biegów
  • duża awaryjność elektroniki
  • awaryjne silniki diezla

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *