Używany Suzuki Splash 2008-2014

mat.prasowe

Suzuki Splash jest bardzo rzadkim widokiem na naszych drogach. Nie ma on nawet 4 metrów długości lecz bez wątpienia jest prawdziwym rodzynkiem w swojej klasie. Siedzi się w nim wysoko, łatwo się do niego wsiada, a we wnętrzu nie brakuje schowków ani półek na drobiazgi. Dlaczego więc jest tak mało popularny?

Praktyczność

Na początku trzeba zaznaczyć, że ten model zbudowany jest na płycie podłogowej większego Swifta. Dzięki temu w środku mamy zdecydowanie więcej miejsca niż u konkurencji. Nadwozie jest wysokie co powoduje dużo miejsca nad głową. Kubatura wnętrza jest nienaturalnie duża jak na segment A, dlatego Japończycy nazywają ten model mikrovanem. Z przodu bardzo wygodnie usiądą dwie rosłe osoby. Natomiast z tyłu stosunkowo wygodnie dwie, a od biedy trzy osoby. Gorzej sytuacja wygląda jeśli chodzi o miejsce w bagażniku. Bazowa pojemność kufra ma 178 l, co jest wynikiem średnim. Bardzo łatwo złożyć jest tylne siedzenia dzięki czemu otrzymujemy prawie płaską podłogę z bagażnikiem wielkim jak w kombii.

Nadwozie

Stylistyka to oczywiście rzecz gustu, ale z pewnością nie można powiedzieć, że małemu Splashowi czegoś brakuje. Odważne linie plus zaokrąglone kształty sprawiają, że Suzuki wygląda atrakcyjnie. W porównaniu np do Fiata Pandy wygląda wręcz agresywnie :). Z drugiej strony przez swoją wysokość wygląda trochę komicznie.

Wnętrze

mat.prasowe

Przejrzystość i prostota przyświecała również twórcom wnętrza. Deska rozdzielcza została tak zaprojektowana, że od razu wiemy, co do czego służy. Przyciski są duże, a oznaczenia bardzo wyraźne. Olbrzymi prędkościomierz ma na dole wyświetlacz komputera pokładowego i wskaźnik poziomu paliwa – ten ostatni mógłby być nieco większy, nie uświadczymy tutaj wskaźnika temperatury pracy silnika. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, nawet po czasie nie wykazują większego zużycia. Zaletą Suzuki Splash jest dość bogate wyposażenie standardowe. Wiele egzemplarzy ma manualną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD i MP3 oraz czterema głośnikami, a oprócz tego seryjnie montowany komplet czterech poduszek powietrznych, elektryczne szyby i regulację wysokości obu przednich foteli.

mat.prasowe

Prowadzenie

Dużym plusem Suzuki Splash jest prowadzenie. Precyzyjne i pewne, wręcz przyjemne. Mimo wysokiego nadwozia auto jedzie stabilnie, a pokonywanie zakrętów nie robi na nim większego wrażenia. Nieco problemów sprawia Splashowi jedynie śliska, pokryta śniegiem lub błotem pośniegowym nawierzchnia, na której ten lekki maluch nie czuje się najlepiej. Niska masa sprawia, że samochodem rzuca, a opony mają problem ze znalezieniem właściwego poziomu przyczepności.

Silniki

Do wyboru mamy tylko 3 silniki, z tego względu zrezygnujemy z podziału. Pierwszym z nich jest benzynowe 1.0 posiadająca jedynie 68 km. Tej wersji raczej unikajmy. Osiągi są mizerne, a poza miastem zużycie paliwa drastycznie rośnie. Najlepszym wyborem jest benzynowe 1.2 legitymujące się mocą 86 km – silnik ten jest bezawaryjny, a osiągi wystarczające. Istnieje jeszcze jednostka wysokoprężna 1.3 natomiast jest tak rzadko spotykana, że nie warto się nią zajmować.

Awaryjność

Trudno tutaj cokolwiek napisać. W wypadku tego modelu nie ma specyficznych awarii. W silnikach zużywają się typowe elementy tak samo jak w podwoziu. Natomiast szybkość tego zużycia nie jest większa od konkurencji, a to duża zaleta.

mat.prasowe

Podsumowanie

Suzuki Splash to dobre, proste auto do miasta i krótkich weekendowych wypadów. Ma ciekawy i oryginalny wygląd, dzięki któremu wyróżnia się na drodze. Dlaczego zatem, mimo tak wielu zalet, rzadko spotykamy Splasha na drogach? Moim zdaniem problemem jest cena. Większość rywali oferuje swoje samochody w niższej cenie podstawowej, co w przypadku Splasha dla wielu potencjalnych klientów wygląda zniechęcająco.

Zalety

  • wysoki komfort jazdy
  • ergonomiczne wnętrze
  • obszerne wnętrze
  • bardzo dobre własności jezdne

Wady

  • mały bagażnik
  • mała ilość silników
  • wysoka cena

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *