Używane Renault Megane III
Renault Megane III, produkowany od 2008 do 2016 roku, to model, który zyskał popularność dzięki swojemu atrakcyjnemu designowi i nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym. Dostępny w różnych wariantach – jako hatchback, kombi, coupé i kabriolet – Megane III oferuje różnorodność, która przyciąga różne grupy kierowców. Jednak, jak każdy samochód, Megane III ma swoje mocne i słabe strony, które warto znać przed zakupem.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-rs-tyl-bok.jpg?resize=1024%2C768&ssl=1)
Historia modelu
Renault Megane III, trzecia generacja popularnego modelu Renault, została po raz pierwszy zaprezentowana na salonie samochodowym w Paryżu w 2008 roku. W porównaniu do poprzedniego modelu, Megane III miało bardziej atrakcyjny design i bardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne.
W 2012 roku do gamy jednostek napędowych dołączył silnik 1.2 TCe, a samochód otrzymał nowe reflektory z diodami LED, zmieniony przedni zderzak i wloty powietrza. Druga modernizacja w 2014 roku przyniosła zmienione reflektory, maskę i przedni zderzak. Produkcję zakończono w 2015 roku.
Megane III było dostępne w różnych wariantach – jako hatchback, kombi, coupé i kabriolet. Trzecia generacja Megane zadebiutowała na rynku w 2008 roku jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, a rok później także jako kombi. W 2010 roku pojawił się sedan sprzedawany jako Fluence oraz Coupe-Cabrio (CC) ze sztywnym dachem.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-kombi-bok.jpg?resize=1024%2C768&ssl=1)
Wymiary Renault Megane III to:
- długość: 4 299 mm (3d), 4 295 mm (5d), 4 559 mm (kombi), 4 485 mm (CC);
- wysokość: 1 423 mm (3d), 1 471 mm (5d), 1 507 mm (kombi), 1 434 mm (CC);
- szerokość: 1 804 mm (3d, kombi), 1 808 mm (5d), 1 811 mm (CC);
- rozstaw osi: 2 640 mm (3d, 5d), 2 703 mm (kombi), 2 609 mm (CC).
Opis wnętrza i jego praktyczności
Wnętrze Renault Megane III jest wykonane z materiałów o różnej jakości. W zależności od wersji wyposażenia, znajdziemy tu elementy wykończone miękkim tworzywem, ale również twarde plastiki. Mimo to, spasowanie elementów jest na dobrym poziomie, a całość prezentuje się estetycznie.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-wnetrze1.jpg?resize=1024%2C768&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-rs-wnetrze.jpg?resize=1024%2C768&ssl=1)
Deska rozdzielcza jest prosta i przejrzysta, a wszystkie przyciski i pokrętła są intuicyjnie rozmieszczone. W centralnej części deski rozdzielczej znajduje się ekran systemu multimedialnego, który w zależności od wersji wyposażenia może mieć różną wielkość i funkcje.
Fotele są wygodne i oferują dobrą pozycję za kierownicą. W zależności od wersji wyposażenia, mogą być pokryte tkaniną, skórą, a nawet Alcantarą.
Miejsca na tylnej kanapie jest wystarczająco dużo, nawet dla osób o wzroście powyżej 180 cm. Wysokość podłogi nie jest zbyt duża, więc nawet na długich trasach nie powinno być problemu z komfortem.
Pojemność bagażnika w Renault Megane III wynosi od 405 litrów w hatchbacku do 524 litrów w kombi. Po złożeniu tylnych siedzeń, pojemność wzrasta do 1162 litrów w hatchbacku i 1600 litrów w kombi. Wersja Coupe-Cabrio oferuje 417 litrów przestrzeni bagażowej z zamkniętym dachem i 211 litrów z otwartym.
Dostępne silniki
Renault Megane III jest dostępne z różnymi opcjami silników, w zależności od rynku i roku produkcji. Oto kilka najpopularniejszych silników, które były dostępne w Renault Megane III:
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-silnik-1-2-tce.jpg?resize=1024%2C768&ssl=1)
Silniki benzynowe:
- 1.4 TCe – ten silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 130 KM (96 kW) jest dość ekonomiczny i oferuje przyzwoite osiągi. Jest to jednostka turbodoładowana, co oznacza, że ma dobre osiągi nawet przy niskich obrotach.
- 1.6 VVT – ten silnik o pojemności 1.6 litra i mocy 115 KM (85 kW) jest jednym z najpopularniejszych w Renault Megane III. Jest to silnik wolnossący, który jest nieco mniej ekonomiczny niż 1.4 TCe, ale jest również mniej skomplikowany technicznie.
Silniki diesla:
- 1.5 dCi – ten silnik o pojemności 1.5 litra i mocy 110 KM (81 kW) jest jednym z najbardziej ekonomicznych w ofercie. Jest to jednostka turbodoładowana, która oferuje dobre osiągi i niskie zużycie paliwa.
- 1.9 dCi – ten silnik o pojemności 1.9 litra i mocy 130 KM (96 kW) oferuje dobre osiągi, ale jest nieco mniej ekonomiczny niż 1.5 dCi. Jest to jednostka turbodoładowana, która jest nieco bardziej skomplikowana technicznie.
- 2.0 dCi – ten silnik o pojemności 2.0 litra i mocy 150 KM (110 kW) jest najmocniejszym silnikiem diesla w ofercie. Oferuje bardzo dobre osiągi, ale jest również najmniej ekonomiczny.
Wszystkie te silniki są dostępne z różnymi przekładniami manualnymi i automatycznymi. Wersje z silnikami diesla są dostępne z filtrem cząstek stałych (DPF) i nowymi systemami wtrysku Common Rail.
Informacje o awaryjności
Renault Megane III, podobnie jak inne samochody, może mieć różne usterki. Oto kilka najczęściej spotykanych problemów z tym modelem:
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-fl1-5d-przod-bok.jpg?resize=1024%2C768&ssl=1)
- Problemy z elektroniką: Niektórzy właściciele skarżą się na problemy z elektroniką, takie jak problemy z komputerem pokładowym, niestabilnym działaniem radia czy problemami z systemem nawigacji. W niektórych przypadkach mogą wystąpić również problemy z elektrycznymi szybami czy centralnym zamkiem.
- Usterki zawieszenia: Część właścicieli skarży się na problemy z zawieszeniem, takie jak trzeszczenie, skrzypienie czy nieprawidłowe działanie amortyzatorów. W niektórych przypadkach może dojść do zużycia tulei wahaczy czy łożysk kół.
- Problemy z układem hamulcowym: Niektórzy wskazują problemy z układem hamulcowym, takie jak hałas, trudności w hamowaniu czy skrzypienie. W niektórych przypadkach może dojść do szybkiego zużycia klocków czy tarcz hamulcowych.
- Problemy z układem skrzyni biegów: Niektórzy właściciele skarżą się na problemy z układem skrzyni biegów, takie jak trudności w zmianie biegów czy nieprawidłowe działanie skrzyni biegów. W niektórych przypadkach może dojść do awarii skrzyni biegów.
- Usterki układu chłodzenia: Niektórzy właściciele skarżą się na problemy z układem chłodzenia. To m.in. wysokie ciśnienie w układzie, przegrzewanie silnika czy nieszczelności.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-fl1-3d-gt-przod-bok.jpg?resize=1024%2C768&ssl=1)
Informacje o kosztach utrzymania
Koszty utrzymania Renault Megane III mogą być różne i zależą od wielu czynników, takich jak stan techniczny samochodu, przebieg, rodzaj silnika, a także indywidualne nawyki jazdy. Poniżej przedstawiam kilka orientacyjnych kosztów związanych z utrzymaniem tego modelu:
- Spalanie: W przypadku silnika benzynowego średnie spalanie wynosi od 7 do 9 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. W przypadku silnika diesla, średnie spalanie wynosi od 4,5 do 6 litrów na 100 km. Tryb jazdy oraz styl jazdy mogą oczywiście mieć wpływ na spalanie.
- Serwis: Koszt przeglądu technicznego w autoryzowanym serwisie Renault to około 500-700 zł. W nieautoryzowanym serwisie koszt ten może być nieco niższy.
- Części zamienne: Ceny części zamiennych dla Renault Megane III są na średnim poziomie. Na przykład, koszt nowych klocków hamulcowych to około 100-200 zł, a tarcz hamulcowych to około 200-400 zł. Koszt nowego filtra oleju to około 30-50 zł, a filtra powietrza to około 50-70 zł.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-coupe-przod-bok.jpg?resize=1024%2C683&ssl=1)
Informacje o prowadzeniu
Renault Megane III jest samochodem, który oferuje komfortową jazdę i dobre właściwości jezdne. Zawieszenie jest dobrze wyważone, co pozwala na komfortową jazdę zarówno w mieście, jak i na długich trasach.
Zawieszenie jest nieco sztywne, co przekłada się na dobrą stabilność na drodze, ale może być nieco niewygodne na nierównych drogach. Kierownica jest dobrze wyważona i oferuje dobre wrażenia z jazdy.
Widoczność z kabiny jest dobra, chociaż niektórzy kierowcy mogą narzekać na ograniczoną widoczność do tyłu, szczególnie w wersji hatchback.
Hałas w kabinie jest na akceptowalnym poziomie, chociaż przy wyższych prędkościach można usłyszeć nieco więcej hałasu od wiatru i opon.
Informacje o mocnych i słabych stronach
Renault Megane III, jak każdy samochód, ma swoje mocne i słabe strony. Oto kilka z nich:
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-cc-fl2-tyl-bok.jpg?resize=1024%2C768&ssl=1)
Mocne strony:
- Design: Megane III jest samochodem o atrakcyjnym wyglądzie, który wyróżnia się na drodze. Wnętrze jest dobrze zaprojektowane i funkcjonalne.
- Właściwości jezdne: Megane III oferuje dobrą stabilność na drodze i komfortową jazdę. Zawieszenie jest dobrze wyważone, a kierownica oferuje dobre wrażenia z jazdy.
- Ekonomia: Silniki diesla są ekonomiczne i oferują dobre osiągi. Silniki benzynowe są również dość ekonomiczne, szczególnie 1.4 TCe.
- Przestronność: Megane III oferuje dużo miejsca w środku, zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Wersja kombi oferuje jeszcze więcej miejsca na bagaż.
Słabe strony:
- Awaryjność: Niektóre egzemplarze Megane III mogą mieć problemy z awaryjnością, szczególnie w zakresie elektroniki i zawieszenia.
- Koszty utrzymania: Chociaż Megane III jest dość ekonomiczne w eksploatacji, niektóre części zamienne mogą być dość drogie, szczególnie dla silników diesla.
- Widoczność do tyłu: Niektórzy kierowcy narzekają na ograniczoną widoczność do tyłu, szczególnie w wersji hatchback.
Podsumowanie
Renault Megane III to samochód, który oferuje atrakcyjny design, dobre właściwości jezdne i przestronne wnętrze. Jest to samochód, który może być dobrym wyborem dla osób szukających komfortowego i ekonomicznego samochodu do codziennego użytku.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-5d-tyl-bok.jpg?resize=1024%2C769&ssl=1)
Jednak, jak każdy samochód, Megane III ma swoje mocne i słabe strony. Mocne strony to atrakcyjny design, dobre właściwości jezdne, ekonomia i przestronność. Słabe strony to potencjalne problemy z awaryjnością, koszty utrzymania i ograniczona widoczność do tyłu.
Przed zakupem Renault Megane III warto dokładnie sprawdzić stan techniczny samochodu, zwłaszcza układ zawieszenia, układ hamulcowy i elektronikę. Warto również sprawdzić historię serwisową samochodu i upewnić się, że wszystkie przeglądy były przeprowadzane na czas.
Jeśli te kwestie są zadowalające, Renault Megane III może być dobrym wyborem. Jest to samochód, który oferuje wiele za rozsądną cenę, a jego mocne strony mogą przeważyć nad słabymi stronami.
Na koniec, pamiętaj, że każdy samochód jest inny i to, co jest prawdą dla jednego egzemplarza, nie musi być prawdą dla innego. Dlatego zawsze warto skonsultować się z zaufanym mechanikiem lub ekspertem ds. samochodów przed zakupem.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2023/07/renault-megane-iii-1.webp?resize=1000%2C600&ssl=1)
Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci lepiej zrozumieć, czego można oczekiwać od Renault Megane III. Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub potrzebujesz więcej informacji, nie wahaj się zapytać.