Wymiana akumulatora w motocyklu/skuterze
W każdym z pojazdów mechanicznych wcześniej czy później przyjdzie konieczność wymiany akumulatora. W jednośladach również posiadamy baterię a możemy się o tym przekonać w najmniej oczekiwanym momencie.
Sobotnie popołudnie ubieracie się przez pół godziny w wasze kombinezony podchodzicie do maszyny, wkładacie kluczyk, klikacie starter i? Nic się nie dzieje. To bardzo częsta sytuacja. Akumulatory w momencie jak kończą swój żywot to w pierwszej kolejności nie trzymają swojej pojemności, przez to jak motor/skuter dłużej stoi to mamy problem z odpaleniem. Jeżeli wtedy go nie wymienimy to później w najmniej spodziewanym momencie bateria po prostu umrze.
Wymiana akumulatora na przykładzie Kymco xciting 500
Proces wymiany zademonstruję na podstawie skutera/motocykla Kymco Xciting 500. W wypadku tego pojazdu sprawny akumulator jest szczególnie ważny, ponieważ motocykl posiada duży jednocylindrowy silnik, który potrzebuje dużej siły rozruchowej.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9046.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9047.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9048.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
Na początek musimy zakupić odpowiedni akumulator. Najlepiej zlokalizować, gdzie znajduje się stary, spisać jego symbol i taki sam zakupić. Najważniejsze jest, aby wybrać taki, który + ma po tej samej stronie co ten w naszym jednośladzie oraz ma takie same wymiary, aby zmieścił się w odpowiednim otworze.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9049.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9050.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9051.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9052.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9053.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9054.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
Teraz możemy zabrać się za wymianę. Na początku lokalizujemy akumulator. Gdy nie wiemy, gdzie się znajduje najlepiej zajrzeć do instrukcji obsługi. W wypadku naszego Kymco bateria znajduje się pod siedzeniem w specjalnej kieszeni oznaczonej jako ,,battery”.
Po odkręceniu dwóch śrubek i podniesieniu klapki ukazuje się nasza bateria. Za pomocą śrubokręta odkręcanym klemy i wyciągamy akumulator.
Następnie wsadzamy nową baterię, teraz musimy przykręcić klepy za pomocą nowych śrub dostępnych w zestawie z akumulatorem.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9060.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9059.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9058.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9057.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9056.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/08/IMG_9055.jpeg?resize=1290%2C1720&ssl=1)
Na koniec zostaje nam wszystko złożyć i sprawdzić jak nasza maszyna odpala. Ważna uwaga proszę uważać, aby przypadkiem nie zewrzeć ze sobą plusa z minusem. Jeśli to się wydarzy nasz śrubokręt albo klucz może się po prostu rozpuścić.
Gratulacje właśnie wymieniłeś/wymieniłaś akumulator w swoim jednośladzie.