Używane Renault Clio III 2006-2012
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/clio_2.jpeg?resize=1024%2C269&ssl=1)
W stosunku do poprzednika auto zyskało na wyglądzie i funkcjonalności. W dodatku w 2006 r. Clio otrzymało tytuł Car of the Year. W testach zderzeniowych zdobyło 5 gwiazdek, nadwozie nie koroduje, a mechanicznie nie sprawia problemów. Czy jest więc autem idealnym ? No niekoniecznie ale o tym za chwilę.
Praktyczność
Praktyczność, tutaj model może pochwalić się dużym bagażnikiem 288 l, a w wersji Grandtour nawet 439l. Jednak uważajmy nie w każdym egzemplarzu znajdziemy dzieloną kanapę, a w takim maluchu możliwość położenia siedzeń jest ważna. Duża przestrzeń ładunkowa spowodowała mniej miejsca w kabinie. 4 dorosłym osobom może być już ciasno, a spory tunel i mało miejsca na kanapie powoduje, że piąta osoba będzie miała bardzo ciasno.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/clio_1.jpeg?resize=730%2C487&ssl=1)
Wygląd zewnętrzny
Z zewnątrz auto wygląda atrakcyjnie również dzisiaj. Linie nadwozia poprowadzone są odważnie wpisując się w współczesną stylistykę. Wspomniałem, że nadwozie nie koroduje. Częściowo dlatego że wiele elementów wykonanych jest z tworzywa. Na minus trzeba również uznać bardzo delikatny lakier, który łatwo zarysować, a odpryski będą bardzo widoczne. Warto zainwestować w jakąś porządną powłokę ceramiczną.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/clio_4.jpeg?resize=730%2C487&ssl=1)
Kokpit
Wnętrze jest bardzo złe. O ile wizualnie jest do przeżycia o tyle jakoś materiałów jest bardzo słaba. Czujemy tandetny plastik, a wszelkie elementy zużywają się bardzo szybko. Łatwo dzięki temu ocenić przebieg. Im większy tym wnętrze wygląda gorzej. O ile weźmiemy pod uwagę, że auto ma już swoje lata i to że przebiegi są już znaczące, wnętrze najprawdopodobniej będzie wyglądało źle. Wsiadając wszędzie zobaczymy szarość i smutek. Fotele są zbyt miękkie, więc dalsze podróże sprawią ból. Warto również zwrócić uwagę na stan elektroniki pokładowej. Potrafi ona płatać figla. Świecące się kontrolki, nie otwierające szyby czy zgrzyty w mniej zadbanych egzemplarzach są na porządku dziennym.
Prowadzenie
Zawieszenie jest trwałe jednak pomysł zespolenia hamulców z łożyskami w tylnej belce spowodował znaczące podwyższenie kosztów eksploatacji. Cokolwiek chcemy zrobić musimy wymieniać cały zestaw, co jest kosztowne. Mimo że Renault znany jest z raczej miękko zestrojonego zawieszenia tutaj jest zupełnie inaczej. Clio jest sztywne, a każdą nierówność poczujemy na naszym kręgosłupie. Jednocześnie prowadzenie nie jest zbyt precyzyjne, a pokonywanie zakrętów z większymi prędkościami może nas nieprzyjemnie zdziwić. Coś tu chyba francuzom nie wyszło…
Silniki
Silników benzynowych mamy aż siedem, z czego dwa można uznać za czysto sportowe. Interesują nas natomiast tak naprawdę dwa jeden 1.4 16v 98 km a drugi 1.6 16V o mocy od 88 do 111 KM. Oba są raczej bez awaryjne. Jednak biorąc pod uwagę zużycie paliwa lepie wybrać ten pierwszy. Jest też alternatywa w postaci turbodoładowanego 1.2 TCe. Silnik ma wielopunktowy, pośredni wtrysk paliwa i nie jest awaryjny. Koszty jego napraw są potencjalnie wyższe przez układ doładowania, ale w zamian oferuje bardzo dobre osiągi za sprawą mocy 100 KM i momentu obrotowego 145 Nm.
Większe problemy mamy w przypadku silników Diesla. W Clio III stosowano niesławny motor 1.5 dCi, znany z przyspieszonego zużycia panewek i układu wtryskowego. Ma jednak swoje zalety. Ekstremalnie mało pali i daje przyzwoite osiągi. Polecamy wersję 106 KM jest dla tych, którzy jeżdżą dużo i chcą czuć porządnego kopa. Gdzieś pośrodku jest wersja 86 KM.
![](https://i0.wp.com/autoserializacja.pl/wp-content/uploads/2022/03/clio.jpeg?resize=730%2C487&ssl=1)
Ofert Clio jest naprawdę dużo, ceny bardzo się wahają warto więc cierpliwie poszukać swojego egzemplarza. Tak jak powiedziałem na samym początku. Z pozoru ten model wydaje się być idealny jednak problem tkwi w szczegółach. Samochód nęka mnóstwo drobnych awarii, które nie powodują może problemów z jazdą ale skutecznie potrafią zrujnować humor. Zawieszenie jest za sztywne, a o lakier ciężko jest zadbać. Jeśli nie przeszkadzają wam te upierdliwe drobnostki to warto się nim zainteresować. Mnie i moich znajomych co takie Clio posiadali te drobnostki doprowadzały do furii co w konsekwencji kończyło się sprzedażą auta.
Zalety
- interesujące nadwozie
- atrakcyjne wnętrze
- duży bagażnik
Wady
- dużo awaryjnych silników
- delikatny lakier
- słabe materiały wnętrza