Używane Renault Clio III 2006-2012

mat.prasowe

W stosunku do poprzednika auto zyskało na wyglądzie i funkcjonalności. W dodatku w 2006 r. Clio otrzymało tytuł Car of the Year. W testach zderzeniowych zdobyło 5 gwiazdek, nadwozie nie koroduje, a mechanicznie nie sprawia problemów. Czy jest więc autem idealnym ? No niekoniecznie ale o tym za chwilę.

Praktyczność

Praktyczność, tutaj model może pochwalić się dużym bagażnikiem 288 l, a w wersji Grandtour nawet 439l. Jednak uważajmy nie w każdym egzemplarzu znajdziemy dzieloną kanapę, a w takim maluchu możliwość położenia siedzeń jest ważna. Duża przestrzeń ładunkowa spowodowała mniej miejsca w kabinie. 4 dorosłym osobom może być już ciasno, a spory tunel i mało miejsca na kanapie powoduje, że piąta osoba będzie miała bardzo ciasno.

mat.prasowe

Wygląd zewnętrzny

zewnątrz auto wygląda atrakcyjnie również dzisiaj. Linie nadwozia poprowadzone są odważnie wpisując się w współczesną stylistykę. Wspomniałem, że nadwozie nie koroduje. Częściowo dlatego że wiele elementów wykonanych jest z tworzywa. Na minus trzeba również uznać bardzo delikatny lakier, który łatwo zarysować, a odpryski będą bardzo widoczne. Warto zainwestować w jakąś porządną powłokę ceramiczną.

mat.prasowe

Kokpit

Wnętrze jest bardzo złe. O ile wizualnie jest do przeżycia o tyle jakoś materiałów jest bardzo słaba. Czujemy tandetny plastik, a wszelkie elementy zużywają się bardzo szybko. Łatwo dzięki temu ocenić przebieg. Im większy tym wnętrze wygląda gorzej. O ile weźmiemy pod uwagę, że auto ma już swoje lata i to że przebiegi są już znaczące, wnętrze najprawdopodobniej będzie wyglądało źle. Wsiadając wszędzie zobaczymy szarość i smutek. Fotele są zbyt miękkie, więc dalsze podróże sprawią ból. Warto również zwrócić uwagę na stan elektroniki pokładowej. Potrafi ona płatać figla. Świecące się kontrolki, nie otwierające szyby czy zgrzyty w mniej zadbanych egzemplarzach są na porządku dziennym.

Prowadzenie

Zawieszenie jest trwałe jednak pomysł zespolenia hamulców z łożyskami w tylnej belce spowodował znaczące podwyższenie kosztów eksploatacji. Cokolwiek chcemy zrobić musimy wymieniać cały zestaw, co jest kosztowne. Mimo że Renault znany jest z raczej miękko zestrojonego zawieszenia tutaj jest zupełnie inaczej. Clio jest sztywne, a każdą nierówność poczujemy na naszym kręgosłupie. Jednocześnie prowadzenie nie jest zbyt precyzyjne, a pokonywanie zakrętów z większymi prędkościami może nas nieprzyjemnie zdziwić. Coś tu chyba francuzom nie wyszło…

Silniki

Silników benzynowych mamy aż siedem, z czego dwa można uznać za czysto sportowe. Interesują nas natomiast tak naprawdę dwa jeden 1.4 16v 98 km a drugi 1.6 16V o mocy od 88 do 111 KM. Oba są raczej bez awaryjne. Jednak biorąc pod uwagę zużycie paliwa lepie wybrać ten pierwszy. Jest też alternatywa w postaci turbodoładowanego 1.2 TCe. Silnik ma wielopunktowy, pośredni wtrysk paliwa i nie jest awaryjny. Koszty jego napraw są potencjalnie wyższe przez układ doładowania, ale w zamian oferuje bardzo dobre osiągi za sprawą mocy 100 KM i momentu obrotowego 145 Nm.

Większe problemy mamy w przypadku silników Diesla. W Clio III stosowano niesławny motor 1.5 dCi, znany z przyspieszonego zużycia panewek i układu wtryskowego. Ma jednak swoje zalety. Ekstremalnie mało pali i daje przyzwoite osiągi. Polecamy wersję 106 KM jest dla tych, którzy jeżdżą dużo i chcą czuć porządnego kopa. Gdzieś pośrodku jest wersja 86 KM.

mat.prasowe

Ofert Clio jest naprawdę dużo, ceny bardzo się wahają warto więc cierpliwie poszukać swojego egzemplarza. Tak jak powiedziałem na samym początku. Z pozoru ten model wydaje się być idealny jednak problem tkwi w szczegółach. Samochód nęka mnóstwo drobnych awarii, które nie powodują może problemów z jazdą ale skutecznie potrafią zrujnować humor. Zawieszenie jest za sztywne, a o lakier ciężko jest zadbać. Jeśli nie przeszkadzają wam te upierdliwe drobnostki to warto się nim zainteresować. Mnie i moich znajomych co takie Clio posiadali te drobnostki doprowadzały do furii co w konsekwencji kończyło się sprzedażą auta.

Zalety

  • interesujące nadwozie
  • atrakcyjne wnętrze
  • duży bagażnik

Wady

  • dużo awaryjnych silników
  • delikatny lakier
  • słabe materiały wnętrza

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *