| |

Najlepsze samochody do 10 tys zł. Ostateczne starcie.

W wielu wcześniejszych artykułach przedstawiałem najlepsze propozycje aut w poszczególnych segmentach. W tym ostatecznym postaram się wybrać po dwie najlepsze propozycje z każdego z nich. Wybór nie jest prosty, ponieważ już w momencie tworzenia poszczególnych rankingów wybierałem tylko te najlepsze oferty jakie możemy aktualnie znaleźć na Polskim rynku. Może na początku przypomnę jakimi kryteriami kierowałem się przy wyborze:

  • Cena około 10 tys zł (wiadomo można kupić dany model taniej jak i dużo drożej, jednak sporo ofert mieści się w okolicach tej ceny)
  • Bogate wyposażenia
  • Dobre własności jezdne
  • Przestronność i wygoda.

Segment A

Znajdują się tu autka najmniejsze, w który moc nie jest najważniejsza a liczy się praktyczność i niskie koszty eksploatacji (po więcej zapraszam do zestawienia).

Zwycięzcą w tej klasie jest Mini Cooper za swoje ponadprzeciętne właściwości jezdne, nawiązanie do klasyki oraz niebagatelny wygląd. Zaraz za nim uplasował się Renault Twingo za swoją praktyczność, pomysłowość i przyjemność z jazdy. A teraz czas na krótkie przedstawienie obu laureatów.

MINI R50-R53 (2000-2006)

mat.prasowe

Mini Cooper R50 jest wskrzeszonym legendarnym autem brytyjskiej marki. Jednak tym razem odbyło się to pod egidą BMW, które zakupiło cały koncern. Ten model jest pełen kontrowersji, z jednej strony znajdziemy tu nowoczesną technologię od Bawarczyków, z drugiej mnóstwo smaczków od Brytyjczyków wraz z zaszłościami z przeszłości np. w niektórych egzemplarzach wajcha od otwierania maski znajduje się po stronie pasażera. Kierowcy zwykle są podzieleni na dwa obozy. Jedni nie chcą słyszeć o Mini, pozostałym współczesny klasyk się podoba. Pokonanie za jego kierownicą kilku kilometrów zwykle jest w stanie przypieczętować decyzję o zakupie. Nawet 90-konny Mini One zapewnia gokartową radość z jazdy. Równie bezpośrednim układem kierowniczym, świetnie zestrojonym zawieszeniem z wielowahaczową tylną osią czy podatnością na tuning może poszczycić się niewiele aut.

Renault Twingo 2007-2014

Kiedyś Renault reklamował Twingo jakie mało autko dla młodych ludzi. Jak się później okazało trafiało ono zarówno do starszych jak i młodszych. Z tego względu kolejny model musiał stać się bardziej uniwersalny. Tak też się stało. Po latach możemy trafić na egzemplarze wyposażone w unikalne rzeczy skierowane do konkretnej grupy odbiorców np. pakiet makeup dla kobiet. Sport i RS dla poszukujących wrażeń. Czy Audio Connexion Box pozwalający podłączyć swoje urządzenie muzyczne do zestawu audio.

Segment B

W tej kategorii wybór był bardzo trudny. Część modeli się ze sobą pokrywa nie różniąc się od siebie w znaczący sposób. Moc zaczyna powoli odgrywać większą rolę a kwestie wyciszenia i komfortu nie są już zepchnięte na drugi tor (zapraszam do obejrzenia sylwetki wszystkich kandydatów).

Werble… zwycięzcą jest Seat Ibiza 6L. Co prawda pozostali bracia są bardzo blisko a różnice są minimalne. Jednak bardziej sportowa charakterystyka przy braku pogorszenia komfortu zdecydowała o zwycięstwie hiszpańskiego temperamentu. Na drugim zaszczytnym miejscu znalazł się Peugeot 207. Jest to jeden z najbardziej udanych modeli francuskiej marki. Niebanalna stylistyka, dużo miejsca w środku bogate wyposażenie i niskie koszty eksploatacji spowodowały, że reszta konkurencji poza Seatem nie miała szans.

Seat Ibiza 6L 2002-2008

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym zacięciem. Model zadebiutował w 2002 r. został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co wyżej wspomniane Polo i Fabia. Charakterystyczną sylwetkę zaprojektował znany i ceniony Walter de Silva. Szczególnie interesująco wyglądają bardziej sportowe odmiany Cupra oraz Fr szczególnie po Liftingu, który odbył się w 2006 r. (po więcej informacji zapraszam tutaj).

Peugeot 207 (2006-2012)

mat.prasowe

207 jest następcą znanego i cenionego na rynku samochodów używanych modelu 206. Trzeba przyznać bardzo dobrym następcą. Jest to jeden z najciekawszych aut w tym segmencie w tych rocznikach. Wyróżniał się głownie mnogością wersji. Oferowany był jako hatchback 3d i 5d, kombi (SW) oraz kabriolet, a właściwie coupe-cabrio (CC) z elektrycznie składanym sztywnym dachem (po więcej informacji zapraszam tutaj).

Segment C

Wchodzimy do najbardziej uniwersalnej klasy ze wszystkich. Kompakty są to auta, które mają sprawdzić. się w każdej sytuacji. Od zakupów w supermarkecie po wyprawę na Gibraltar. Muszą być niezawodne a jednocześnie dynamiczne i oszczędne. Wybór nie jest prosty ale zwycięzca mógł być tylko jeden a mianowicie jest nim Ford Focus II generacji. Rewelacyjne prowadzenie, dynamiczne silniki i ogrom miejsca w środku. Czego chcieć więcej ? Na drugim równie zaszczytnym miejscu znajduje się Fiat Bravo. Przez swoją lekką nadwagę i siermiężną deskę rozdzielczą i nie tak rewelacyjne prowadzenie nie mógł wygrać tej kategorii. Jednak może pochwalić się wciąż świeżym wyglądem, tanimi jak barszcz częściami zamiennymi i nieśmiertelną jednostką 1.9 jdt (aby zobaczyć sylwetki reszty kandydatów zapraszam tu).

Ford Focus II (2004 -2010)

Jeśli chcemy zakupić najbardziej uniwersalne auto do 10 tys zł to z pewnością będzie to Ford Focus II. W jednym z poprzednich publikacji opisywałem pierwszą generację tego modelu. Wtedy mnie zachwyciła, a jak sytuacja wygląda z jej następcą? Ogromny sukces rynkowy spowodował zalew rynku autami poflotowymi. Z jednej strony to dobrze oznacza to, że samochód ten był udanym pojazdem. Z drugiej należy na takie okazje uważać, aby nie naciąć się na minę (po więcej informacji zapraszam tutaj).

FORD Focus II FL RS 2.5T R5 305KM 6MT WE6411S 09-2009

Fiat Bravo II

mat. prasowe

Fiat Bravo II generacji od samego początku nie miał łatwo. Złe opinie krążące o poprzednikach, dziwne zawirowania wokół użycia nazwy modelu, który w przeszłości wyglądał zupełnie inaczej. Spowodowały, że auto nie sprzedawało się tak dobrze. Ma to jednak swoje dobre strony a mianowicie ceny samochodów na rynku wtórnym są bardzo atrakcyjne. A czy warto się nimi zainteresować o tym zaraz się przekonamy.

Segment D

Na koniec crème de la crème czyli klasa aut rodzinnych czy też małych limuzyn. Samochody te musza charakteryzować się bogatym wyposażeniem, mocnymi silnikami, dużą przestrzenią załadunkową i niebanalnym wyglądem. Wybór dwójki kandydatów był stosunkowo łatwy, natomiast wyłonienie zwycięzcy już nie. Jeździłem zarówno jednym jak i drugim, powiem więcej posiadałem zarówno jednego jak i drugiego, każdy z nich ma swoje wady i zalety. Dlatego postanowiłem, że razem zajmą 1 miejsce. Zapewne zastanawiacie się, o których autach mówię ? Żeby nie trzymać was w niepewności pędzę z odpowiedzią, że zwycięzcą kategorii zostają Ford Mondeo MK4 oraz Operl Vectra C. Ford rewelacyjnie się prowadzi, wygląda nadal świeżo i ma bogate wyposażenie jednak wnętrze jest troszkę tandetne a elektronika może płatać figle. Z drugiej strony Vectra, która jest królem przestronności i wyciszenia ale nie prowadzi się tak świetnie a deska rozdzielcza jest zbyt skomplikowana. Dlatego sprawiedliwym rozwiązaniem jest wspólne zwycięstwo (resztę kandytatów poznacie tu).

Ford Mondeo MK4 (2007-2014)

Fordy od zawsze słynęły z ponadprzeciętnego prowadzenia. Dołóżmy do tego przestronne wnętrze. Miłą dla oka deskę rozdzielczą. Wygląd, który się nie starzeje i mamy receptę na bardzo udane auto klasy średniej. Jednak czy nie ma w tym żadnych haczyków tego dowiecie się tu.

Używany Opel Vectra C (2002-2008)

Szukasz dużego całkiem nieźle wyposażonego a jednocześnie taniego i wciąż świeżo wyglądającego samochodu? Opel Vectra C powinien znaleźć się na twojej krótkiej liście wyboru. Mimo iż najstarsze egzemplarze mają już 20 lat a auto niepozbawione jest wad to nadal jest to jeden z najatrakcyjniejszych modeli do 10 tys zł więcej dowiecie się tu.

mat. prasowe

Podsumowanie

Zapewne spytacie dlaczego akurat takie samochody znalazły się w zestawieniu lub czemu nie ma Golfa czy Passata ? Otóż albo były za drogie albo za stare albo nie spełniały pozostałych założeń. Wybrane tutaj auta mogę z całego serca polecić a wybór każdego z nich powinien zadowolić gusta nawet najbardziej wybrednego klienta. Pamiętajmy jednak, że przy wyborze starego auta z dużym przebiegiem najważniejszy jest jego stan techniczny i udokumentowany przebieg i naprawy. Wybór jest bardzo duży. Poszukajmy wymarzonego egzemplarza dłużej wtedy będziemy zadowoleni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *